Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت از ابتدا از بازی های سیاسی و چالش ها و حاشیه ها دور بوده و اقدامات خود را با برنامه ریزی پیش برده است.

دکتر سعید نمکی در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوع تامین واکسن کرونا، سخنانش را با سروده ای از حافظ آغاز کرد: "تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست، راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در کارهای اجرایی فقط و فقط با تکیه بر دانش و توانایی نمی توان موفق شد، بلکه این مرحمت و لطف الهی است که نهایتا دست ما را می گیرد تا از سختی ها و دشواری ها و مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه به بیان جزییات اقدامات انجام شده جهت تامین واکسن، برنامه ریزی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس پرداخت و دستور پیگیری های لازم را به مدیران مربوطه ارائه داد و گفت: مردم عزیزمان هم بدانند که همواره به فکر آنها هستیم و در این خصوص نگران نباشند. اگر قرار باشد واکسنی وارد شود، از مطمئن ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

ضرورت مستندسازی اقدامات

در ادامه جلسه دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید براینکه وزارت بهداشت از ابتدا از بازی های سیاسی و چالش ها و حاشیه ها دور بوده و اقدامات خود را با برنامه ریزی پیش برده است، گفت: در موضوع دارو با استراتژی های صحیحی پیش رفتیم و با اینکه اغلب داروهای مطرح برای کووید 19 تاثیر واضحی در کاهش مرگ و میرها نداشت، فرصت ها از بیماران دریغ نشده و در کمترین زمان ممکن آنها را تهیه و حتی تولید کرده و در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم، در مورد واکسن نیز چنین است و البته تمامی اقدامات باید مستندسازی شود تا تلاش های وزارت بهداشت و نظام سلامت در این زمینه نادیده انگاشته نشود.

در ادامه این نشست مباحثی در حوزه تخصیص و تامین ارز و ترخیص کالاهای پزشکی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی، مطرح و جزییاتی از سوی صفوی، مدیرکل تجهیزات پزشکی و دکتر شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ارائه شد.

تعیین قیمت پایه برای خرید تجهیزات پزشکی و قطعات موردنیاز

نمکی در ادامه درخصوص قیمت پایه برای خرید تجهیزات پزشکی و قطعات موردنیاز، گفت: در این زمینه باید قیمت پایه بر مبنای ارز تخصیصی تعیین شود تا با پدیده گران فروشی و انحصار کالا مواجه نشویم و همزمان حمایت لازم و هدفمند از تولید داخل در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین بر تسهیل تامین دستگاه اکسیژن ساز از سوی دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت صمت و ضرورت تامین آن برای مراکز درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19، تاکید کرد.

لزوم افزایش کیفیت تولید داخل

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت در مبحث تامین و واردات مواداولیه، بر واردات مواداولیه مرغوب و باکیفیت بالا از سوی تولیدکنندگان داخلی و افزایش کیفیت تولید داخل تاکید کرد.

/ایسنا

تهران همچنان در شرایط ناپایدار/ همه بیمارستان های تهران تخت خالی دارند

شنبه و یکشنبه تعطیل نیست/ احتمال تشدید محدودیت ها در شب یلدا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند