Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:52:57 GMT

سوخت قطار سازش کجا تامین می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۰۸۰

سوخت قطار سازش کجا تامین می شود؟

تا قبل از به دست گیری سکان ریاست جمهوری آمریکا در چهار سال پیش توسط دونالد ترامپ برخی از روسای جمهور آمریکا همچون "جیمی کارتر" نیز برخی تلاش ها را برای نزدیکی سران عرب به رژیم صهیونیستی کرده بودند، ولی فقط توانسته بودند دو کشور مصر و اردن را پشت میز صلح و سازش با رژیم صهیونیستی بنشانند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن چند هدف را در منطقه غرب آسیا مدنظر خود قرار داد که مهم ترین آن زیر سلطه بردن حکام عرب برای دوشیدن بیشتر آنها، سرقت منابع نفتی کشورهایی همچون سوریه و عراق و در نهایت تحمیل سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی از آن جمله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در روزهای اخیر سران دو کشور سودان و مغرب را نیز سوار قطار سازش با رژیم صهیونیستی کرد تا در روزهای باقی مانده ریاست جمهوری خود این قطار را به هدف مورد نظر خود و صهیونیست ها برساند.

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که سران بسیاری از کشورهای عربی همچون امارات، بحرین، عمان و مغرب در سال های گذشته ارتباط خوب و غیرعلنی با رژیم صهیونیستی داشته اند و در ظاهر و به دروغ خود را طرفدار مردم فلسطین نشان می دادند که اعتراف وزیر خارجه مغرب در این موضوع خود گویای بسیاری از مسایل است. "ناصر بوریطه"  در این باره گفته است که روابط مغرب با اسراییل اساسا عادی بوده و در کل متمایز از روابط دیگر کشورهای عربی با صهیونیست‌هاست.

وی در گفت ‌وگو با روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" افزوده، «ما، از عادی سازی روابط با اسرائیل حرف نمی‌زنیم، زیرا روابط ما اساسا با تل آویو عادی بوده است؛ ما در مورد ازسرگیری روابط میان دو طرف همچون گذشته صحبت می‌کنیم، زیرا این رابطه همیشه وجود داشته و هرگز متوقف نشده است».

وزیر خارجه مغرب روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را متمایز خوانده و تاکید کرده که «این رابطه اصلا قابل مقایسه با رابطه دیگر کشورهای عربی با اسرائیل نیست.»

موضوع مهمی دیگری که در این میان وجود دارد این است که، رییس جمهور آمریکا با کمک "جرد کوشنر" داماد صهیونیست اش سعی دارد تا در روزهای باقی مانده مسئولیت خود، کشورهای دیگری چه عرب و چه غیرعرب را بر سر میز سازش با رژیم صهیونیستی بنشاند تا تعهد خود به لابی صهیونیستی را کاملا ثابت کند.

نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که برخی مقامات سعودی همچون "بن سلمان" ولیعهد این کشور نیز در این مسیر ترامپ را یاری می کنند. یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی در این زمینه به یدیعوت احارونوت گفته که سعودی ها پا به پای کاخ سفید در زمینه متقاعد کردن کشورهای عربی و اسلامی برای سازش با اسرائیل تلاش می کنند، امری که باعث می شود پیش بینی کنیم پیش از ورود "جو بایدن" به کاخ سفید هم شاهد چند قرارداد سازش دیگر باشیم.

یک مسئول عالی رتبه صهیونیست هم به رادیو عبری زبان این رژیم گفته که تماس هایی در حال حاضر با شماری از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان و اندونزی در حال انجام است و کشورهای نیجر، مالی، جیبوتی، موریتانی، جزایر کومور، برونئی، بنگلادش و جمهوری مالدیو نیز در این لیست قرار گرفته اند. ‌

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به سازش مغرب با اسراییل اعلام کرده که بعد از مغرب به زودی شاهد ورود عمانی ها به مسیر سازش خواهیم بود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، ارزیابی های موجود در تل آویو حکایت از آن دارد که شیخ نشین های خلیج فارس گام در راه امارات متحده عربی و بحرین گذارده اند و به زودی همه آنها توافقنامه سازش با اسرائیل را امضا خواهند کرد (البته به غیر از کویت).

مقامات عالی رتبه صهیونیستی به این روزنامه گفته اند که عربستان سعودی هم به زودی به جرگه سازش خواهد پیوست و احتمالا این حادثه پیش از تغییر و تحول دولت در ایالات متحده به انجام خواهد رسید، اما به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، رژیم سعودی پس از مرگ شاه سلمان و هموار شدن مسیرها با رژیم صهیونیستی سازش خواهد کرد.

"ایتمار ایشنر" نویسنده این گزارش به نقل از منابع آگاه پیش بینی کرده که سومین کشور شورای همکاری خلیج فارس در امر سازش، "عمان" خواهد بود، در حالی که به گفته جرد کوشنر مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند پیوستن عربستان نیز فقط به کمی زمان نیاز دارد.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز به نقل از یک دیپلمات این رژیم مدعی شده که عمان و اندونزی دو کشوری هستند که احتمالا نامزدهای بعدی عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باشند.

البته برقراری رابطه غیرعلنی میان رژیم صهیونیستی با عمان به سال های گذشته و در دوران سلطان قابوس پادشاه سابق این کشور باز می گردد.

نخستین سفر مقامات صهیونیست به عمان توسط "اسحاق رابین" نخست وزیر پیشین این رژیم در سال ۱۹۹۴ صورت گرفته بود.

در سال ۱۹۹۶ نیز، شیمون پرز با سفر به عمان و قطر دفتر نمایندگی تجاری اسرائیل را در این دو کشور افتتاح کرده بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در آبانماه سال ۱۳۹۷ در سفری غیرعلنی به کشور عمان، با سلطان قابوس پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

مسایل و دیدارهای یاد شده نشان می دهد که عمان آماده ترین کشور عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی پس از امارات، بحرین، سودان و مغرب می باشد، اقدامی که پشت آن ترامپ و بن سلمان قرار دارد. اما در این میان نکته حائز اهمیت آنجاست که دولت های عربی بویژه خلیج فارسی درحالی در صف سازش قرار گرفته اند که صهیونیست ها بی رحمانه و علنی خانه ها را بر سر فلسطینی های ساکن در کرانه رود  اردن و سایر مناطق فلسطینی نشین آوار می کنند.

برچسب‌ها جرد کوشنر اسرائیل دونالد ترامپ کاخ سفید جو بایدن عمان امارات‌ متحده ‌عربی خلیج فارس رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر اسرائیل دونالد ترامپ کاخ سفید جو بایدن عمان امارات متحده عربی خلیج فارس رژیم صهیونیستی جرد کوشنر اسرائیل دونالد ترامپ کاخ سفید جو بایدن عمان امارات متحده عربی خلیج فارس رژیم صهیونیستی اخبار کنکور سازش با رژیم صهیونیستی کشورهای عربی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟