Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@02:28:39 GMT

تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۳۹۵

تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه

خبرگزاری فارس: در حالی که یونان و برخی دیپلمات‌های اروپایی از احتمال تصویب تحریم علیه ترکیه در نشست اخیر اتحادیه اروپا به دلیل عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه خبر داده بودند، اما گفته می‌شود این امر به تعویق افتاده است.

به نوشته روزنامه یونانی «کاثیمِرینی» سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های یونان و قبرس برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه را به ماه مارس یعنی بعد از روی کار آمدن دولت احتمالی «جو بایدن» در آمریکا موکول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاثیمرینی مدعی است که توسط منابع مطلع خبردار شده که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که طی روزهای اخیر چند بار اظهارات تندی را علیه ترکیه به زبان آورده و قویاََ به دنبال تحریم ترکیه در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا بود، توسط «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قانع شده تا فعلا صبر کند.

بر اساس این گزارش، استدلال مرکل این بود که با روی کار آمدن بایدن در آمریکا، شاهد سیاست متعادل‌تری از سوی ترکیه خواهند بود. سران ایتالیا و اسپانیا نیز با حمایت از این استدلال مرکل، اهمیت ترکیه برای اتحادیه اروپا در زمان کنونی را برجسته کردند.

به نوشته کاثیمرینی، علاوه بر این استدلال‌ها، رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان نگران هستند هرگونه اقدام تند علیه ترکیه، این کشور را بیشتر به سمت روسیه و چین حرکت دهد.

با این حال سران اتحادیه اروپا به ترکیه شدیداََ هشدار دادند در صورتی که دست از «حفاری‌های غیرقانونی» در شرق مدیترانه برندارد، با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

در واکنش به این هشدارها، وزارت خارجه ترکیه نیز با متهم کردن اتحادیه اروپا به داشتن موضع جانب‌دارانه در تنش‌های شرق مدیترانه، گفت از نظر آنکارا این تحریم‌ها غیرقانونی هستند. (جزئیات بیشتر)

در ماه‌های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم ترکیه اتحادیه اروپا علیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا