Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، مجمع گزینندگان یا الکترال کالج قرار است امروز دوشنبه در یک جلسه به طور رسمی رای خود را درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کنند. این جلسه پایانی بر یک روند تقریبا دو ساله جنجالی است.

در این جلسه ۵۳۸ نماینده به طور رسمی رأی می‌دهند تا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم معرفی کنند و طبق پیش بینی‌ها نامزد دموکرات‌ها ۳۰۶ رأی در مقایسه با ۲۳۲ رأی دونالد ترامپ جمهوری خواه به دست خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جلسه که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود معمولا رویدادی کسل کننده است، ام امسال با توجه به اینکه ترامپ علیه نتیجه اعلام شده انتخابات تلاش می‌کند و به همراه جمهوری خواهان مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی را برای تغییر نتیجه دنبال می‌کند، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. ترامپ همچنین از قانونگذاران ایالتی خواسته است که گزینندگان طرفدار بایدن را با کسانی که از او حمایت می‌کنند عوض کنند، اما این درخواست هم مورد توجه قرار نگرفته است.

پایگاه خبری «هیل» به اتفاقاتی پرداخته است که در نشست مجمع گزینندگان روی می‌دهد.
گزینندگان در جلسه چه می‌کنند؟
بر اساس قانون فدرال روز دوشنبه پس از دومین چهارشنبه دسامبر در سال‌های انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان تاریخ جلسه مجمع گزینندگان تعیین کرده است.

نمایندگان مجمع گزینندگان در ایالت‌های متبوع خود و ناحیه کلمبیا در جایی که توسط قانونگذاران ایالتی مربوطه تعیین شده اند دیدار خواهند کرد. در آنجا آن‌ها با دو برگه رای به کسی که آرای مردمی را در آن ایالت را به خود اختصاص داده است رای می‌دهند، یکی برای رئیس جمهور و دیگری برای معاون رئیس جمهور. پس از آنکه صحت هر رای تایید شد، آن رای به حساب می‌آید.

برای هر رای شش تاییده صادر می‌شود: یکی به معاون رئیس جمهور فرستاده می‌شود، دو رای به وزیر داخلی ایالت، دو رای به بایگانی ملی ایالات متحده و یک رای به قاضی حوزه قضایی که ایالت مذکور را شامل می‌شود.

این تاییدیه‌ها باید تا چهارمین چهارشنبه دسامبر تحویل داده شوند که امسال ۲۳ دسامبر است. آن‌ها در نهایت در ۶ ژانویه، هنگامی که قرار است کنگره نتایج انتخابات را اعلام کند، به کنگره آورده می‌شوند.
گزینندگان چه کسانی هستند؟
هر ایالت به اندازه تعداد کل نمایندگان خود در کنگره، یعنی اعضای مجلس نمایندگان و دو سناتور، در مجمع گزینندگان نماینده دارد.

گزینندگان معمولاً یا در یک کنوانسیون ایالتی حزب و یا توسط کمیته ایالتی حزب انتخاب می‌شوند.

افرادی که انتخاب می‌شوند غالبا به حزب وفادارند و از این رو معمولاً رهبران حزب، مقامات منتخب ایالتی و محلی و فعالین حزب هستند. انتخاب کنندگان نمی‌توانند عضو کنگره باشند و یا در نهاد‌های فدرال عضویت داشته باشند.

هنگام رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، مردم  رای دهنده در واقع به گزینندگانی رای می‌دهند که حزب مورد علاقه شان در انتخابات، معرفی کرده است، نه به نامزد‌های ریاست جمهوری مانند بایدن یا ترامپ.
آیا ممکن است گزینندگان از نتیجه ایالت سرپیچی کنند؟
بله، انتخاب کنندگان می‌توانند از نتایج ایالت مربوطه خود عدول کرده و به کسی غیر از کاندیدای ریاست جمهوری که در آن ایالت پیروز شده رأی دهند. به کسانی که این کار را انتخاب می‌کنند "گزینندگان بی وفا" گفته می‌شود.

در سال ۲۰۱۶، هفت گزیننده از حزب دموکرات و یک گزیننده از حزب جمهوری خواه اعلام کردند که در مجمع گزینندگان به شخصی جز آن که قول داده اند رای می‌دهند.

با این وجود، عدم تبعیت گسترده و وجود تعداد کافی از گزینندگان بی وفا برای تغییر نتیجه رقابت در واقع غیرممکن است. چندین ایالت قوانینی دارند که برای گزینندگانی که طبق قوانین تعیین شده توسط ایالت رأی نمی‌دهند، جریمه یا مجازات زندان در نظر می‌گیرند.
آیا ترامپ می‌تواند جلوی آن را بگیرد؟
رئیس جمهور می‌تواند تلاش کند برای متوقف کردن نتیجه نشست روز دوشنبه یا حتی تغییر گزینندگان تلاش کند، اما این تالش‌ها تا کنون بی نتیجه بوده و بسیار بعید است که به جایی برسد.

ترامپ قبلاً از قانون گذاران در تعدادی از ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان و پنسیلوانیا خواسته بود که گزینندگان دموکرات را با حامیان او عوض کنند، اما فشار‌های او تا کنون به طور کامل رد شده است.

رئیس جمهور همچنین کنگره را تحت فشار قرار داده است تا از تأیید نتایج در جلسه ژانویه خودداری کند، و در حالی که تعداد معدودی از اعضای مجلس و حداقل یک سناتور نسبت به این ایده ابراز تمایل کرده اند، اما ترامپ برای آن که شانسی داشته باشد مسیر دشواری پیش رو دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: الکترال کالج جو بایدن مجمع گزینندگان مجمع گزینندگان الکترال کالج انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید

طوفان و گردباد سهمگین، کانزاس آمریکا را درنوردید. تصاویری از لحظه شروع این طوفان را در ادامه می‌بینیم.

دریافت 13 MB

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند