Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی طاهری رئیس مجتمع آموزش عالی شهرستان لارستان، گفت: فعالیت این مرکز شتابدهی که با مشارکت شرکت هاب شیراز به عنوان یکی از جدیدترین مراکز شتاب دهنده ایده های نو در سطح کشور افتتاح شد، نقش مهم و تعیین کننده ای در رونق کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی دانش بینان بر مبنای فناوری های دیجیتال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، به تغییر گفتمان و مسیر تازه و رو به رشد مراکز علمی و دانشگاهی و عصر مهم دیجیتال وارتباطات اشاره و بیان کرد: توسعه فعالیت های فناورانه برای خلق و پرورش ایده های مختلف و همچنین حمایت از طرح های نو و توسعه کسب و کارهای جدید ضرورتی غیرقابل انکار در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه منطقه لارستان است.

طاهری، تصریح کرد: توسعه این گونه فعالیت های خلاقانه و ایده های نو در شهرستان لارستان به عنوان یکی از قطب های مهم مراکز رشد و فناورانه با توجه به وجود زیرساخت ها و ظرفیت های موجود آن، ضروری است.

رئیس مجتمع آموزش عالی شهرستان لارستان، ادامه داد: جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی و مستعد زیادی در شهرستان لارستان علاقه مند هستند که در این مرکز ایده های خود را تا مرحله اجرا و تولید محصول پیش ببرند و مجتمع آموزش عالی لارستان نیز از دادن هرگونه حمایت ها و مشوق های لازم دریغ نخواهد کرد.

او، افزود: افتتاح این مرکز به عنوان دومین مرکز بعد از دانشگاه شیراز در استان فارس موجب رونق و توسعه هر چه بیشتر توسعه کسب و کار دیجیتال می شود و حتی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ موجود کمک می کند با تغییر سبک کار و روش فروش، کار خود را رونق ببخشند.

جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز با اشاره به نقش موثر فناوری و ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان برای توسعه و پیشرفت روزافزون در حوزه های مختلف، اضافه کرد: منطقه لارستان قابلیت های ویژه ای برای رشد و توسعه فناوری دارد.

او، اظهار کرد: در حال حاضر نیز یکی از رویکردها و سیاست های اصلی دولت توسعه این گونه فعالیت های نوآورانه بوده که حمایت ها و مشوق های خوبی نیز  از سوی حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

حسنی، گفت: از آغاز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور لارستان، با توجه به ظرفیت های منطقه ای در زمینه  تعاملات بین المللی به ویژه با حوزه خلیج فارس، ماموریت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق کریدور صادراتی محصولات دانش بنیان در سرفصل سیاست های راهبردی پارک علم و فناوری استان برای این مرکز تعریف شد که امروز راه برای تحقق این مهم، نزدیک تر از گذشته است.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، بیان کرد: تا کنون ۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان در حوزه های فناوری زیستی، نانو فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و مکانیک و تجهیزات پیشرفته حوزه نفت و گاز درلارستان فعال است که خود زمینه ای برای شکوفایی و توسعه همه جانبه شهرستان محسوب می شود.

او، تصریح کرد: شاید تنها راه رهایی جوانان از چشمداشت به استخدامی های دولتی و پشت میزنشینی آنان حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان است و در این زمینه لارستان می تواند نقطه عطفی در توسعه تجارت و صادرات محصولات فناور و دانش بنیان در سطح کشور قلمداد شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات فعالیت مرکز شتاب دهی و نوآوری شرکت دانش بنیان مجتمع آموزش عالی شهرستان لارستان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در نمایشگاه اکسپو ایران با بیان این‌که آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید، تاکید کرد: امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

به گزارش ایسنا، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و…، گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت‌های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است، در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای بگذارد.

یارار ادامه داد: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی‌ترین کارها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم، افزود: کار نوآورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول‌ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری نقش پل را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد