Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@16:59:53 GMT

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۸۴۹۹

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

رئیس جمهور در نشست خبری:

یکی از مشکلات ما همسویی مخالفان دولت با مخالفان جهانی است!/ برخى می‌گویند فقط مجلس نماینده مردم است انگار دولت از آسمان آمده!/ عده‌ای نمی‌خواهند تحریم‌ها پایان یابد

///

بیانیه وزارت امور خارجه عمان درباره دیدار عراقچی و سید بدر البوسعیدی

وزارت امور خارجه عمان درباره دیدار عراقچی و سید بدر البوسعیدی بیانیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

///

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

کدخدایی تصویر شفاف و روشن شورای نگهبان از «رجل سیاسی» را به جامعه اعلام کند/ احزاب زنان اصلاح طلب تحت عنوان گروه ائتلافی «صدف» در حال فعالیت هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سخنگوی شورای نگهبان تصویر شفاف و روشن شورای نگهبان از «رجل سیاسی» را به جامعه اعلام کند تا ما اطمینان پیدا کنیم که زنان از این جهت این دوره مشکلی، نخواهند داشت.

///

نماینده مردم مرند و جلفا:

احمدی بیغش باید تنبیه شود/ اردوغان تاریخ را از در و دیوار کشورش که به زبان فارسی است، بخواند/ جمهوری آذربایجان تکه‌ای از ایران بوده که به ستم از ایران گرفته شد

نماینده مردم مرند و جلفا گفت: نمایندگان استان آذربایجان خواستار شدند تا اظهارات احمدی بیغش در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و هیئت رییسه هم، مطرح کرد که نسبت به این موضوع ورود می کند.

///

طعنه کوبنده روحانی به احمدی‌نژاد!

رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در بخشی از سخنانش با طعنه به محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم اشاره کرد: من از ابتدای نهضت در نظام بودم این طور نیست که 8 سال بیایم و بعد بروم مدام مصاحبه کنم.

///

پایداری‌ها با کاندیدای مستقل در راه پاستور

آنطور که پیداست به رغم تاکید اصولگرایان بر دستیابی به وحدت حداکثری درون جریانی برای انتخابات 1400 و رسیدن به کاندیدا واحد، اما پایداری‌ها ساز مخالفت با این جریان را کوک کرده‌‎ و سخن از کاندیدای مستقل در صورت به توافق نرسیدن با جریان اصولگرایی را به میان آورده‌اند.

///

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

روش شرکت مردم در انتخابات باید تغییر کند/ با مصوبه مجلس یازدهم تحریم‌ها بدتر می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دلیل دیگر این است که مردم گرفتار بیماری کرونا هستند، گفت: این روش بسیار سنتی است، اینکه مردم روز جمعه بیایند در شعب اخذ رای و 15 نفر به عنوان اعضای شعب اخذ رای حضور داشته باشند در گوشه ای از مسجد و مدرسه ای، مردم صف بایستند مگر اینکه بتوانند، روش انتخابات را عوض کنند.

///

گزارش روز؛

بزرگترین ناقض حقوق بشر در پی اقدام علیه ایران/ پرونده دردناک «اشلی اسمیت» نوجوان معلول ذهنی در زندان‌ کانادا

دولت کانادا درحالی پیش‌ قدم تهیه قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران شده و به شکلی ریاکارانه نسبت به شرایط زیست انسان ها در کشورهای دیگر ابراز نگرانی می‌کند که به گواه گزارش گروه‌های حقوق بشری سازمان ملل، خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر و سرکوب اقلیت ها است.

///

نماینده پیشین مجلس:

محوریت انتخابات ۱۴۰۰ در اصولگرایان باید جامعتین باشد/ زنان شایسته برای انتخابات ۱۴۰۰ شناسایی شوند/ اگر هر طیفی نامزد خود را معرفی کند، از امروز شکست را بپذیریم

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی خواهیم به خانم ها بگوییم که بیایند و خود را محک بزنند، بلکه دیگران باید آنها را شناسایی و دعوت کنند.

///

بادامچیان:

باید از درگیری های جناحی بپرهیزیم/ به شورای نگهبان درباره رجل سیاسی نامه نوشتم تا هر کسی برای انتخابات ریاست جمهوری نیاید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: باید از درگیری های جناحی بپرهیزیم.

///

یک چهره سیاسی اصولگرا:

قالیباف کاندیدا اصلی اصولگرایان است/ اگر نهادهای قدرت پایداری را حمایت نکنند، وزنی ندارد/ با آمدن بایدن اگر ظریف کاندیدا شود، اصولگرایان ناچار به انسجام خواهند بود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وزن پایداری در صورتی قابل ملاحظه است که برخی نهادهای ذی نفوذ پشت این جریان قرار بگیرند.

///

سخنگوی وزارت کشور:

نقص مدارک عامل کندی تشکیل پرونده متقاضیان تابعیت است

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه نام‌نویسی متقاضیان دریافت تابعیت ایرانی، اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فراهم نبودن تمام مدارک و مستندات متقاضیان یکی از مهمترین عوامل کندی تشکیل پرونده‌ها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است