Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اقدامات و ظرفیت‌های این معاونت برای حمایت از طرح‌های ملی توسعه مشاغل خانگی، نسبت به هرگونه حمایت و همکاری در خصوص اجرای این طرح‌ها در استان اعلام آمادگی کرد.

زینب پارسافخر در نشست مشترک معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های بسیار مشاوران بانوان در فرمانداری‌های استان برای شناسایی و جذب بانوان متقاضی در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان، اظهار کرد: اگرچه ما به‌عنوان کارفرما در این طرح حضور داشتیم اما همکاران در فرمانداری‌ها برای جذب افراد بسیار تلاش کردند و در واقع یک کار همه جانبه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به زمینه‌ها و امکانات این معاونت برای همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بر استفاده از ظرفیت صداوسیمای استان تأکید کرد و گفت: قرار است جلسه‌ای با مدیرکل صداوسیمای استان داشته باشم که از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی بهتر و پیشبرد مسائل استفاده کنیم و یکی از مواردی که مطرح می‌کنم، همین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خواهد بود. از نظر تسهیلاتی هم برای ادامه کار و توسعه کسب‌وکار متقاضیان می‌توان وام‌هایی را به آن‌ها اعطا کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: اخیرا نیز تفاهم‌نامه‌ای با اداره پست منعقد کردیم که در آن از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز نام برده‌ایم و بر اساس این تفاهم‌نامه محصولات تولیدی این افراد، برای فروش و ارسال به‌طور رایگان توسط پست جمع‌آوری می‌شود؛ در برنامه اخیر در صداوسیما نیز حتما محتوایی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اختصاص می‌دهیم. البته چون این افراد به بسته‌ها و مشوق‌های مالی هم نیاز دارند می‌توان از محل منابع امور بانوان تسهیلاتی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست ارائه داد که ازجمله آن تسهیلات ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد است.

پارسافخر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ارتباطات میان دو مجموعه، تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت‌های معاونت امور زنان برای تشویق و جذب افراد استفاده می‌کنیم که بتوانیم این ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در استان را تکمیل کنیم؛ همچنین چند منطقه محروم در استان وجود دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای فقرزدایی از این مناطق روی آن‌ها تمرکز داشته باشد و به‌طور مثال چهار نقطه اهواز از این مناطق است.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی چندبعدی زنان در معاونت امور بانوان و خانواده استانداری، اظهار کرد: این طرح را به‌ویژه در مناطق محروم در قالب چهار، پنج مرحله برای بانوان تعریف کردیم؛ ابتدا شناسایی‌های لازم انجام می‌شود و به‌ویژه تأکید بر زنان بدسرپرست است زیرا از حمایت هیچ نهادی برخوردار نیستند، سپس روی مسائل روانشناسی و روانشناختی فردی-اجتماعی این افراد کار می‌کنیم؛ تاب‌آوری، ایجاد امیدواری و فرزندپروری و مهارت‌های ارتباطی در خانواده را تقویت می‌کنیم و هنگامی‌که از نظر روحی آموزش‌های لازم را دریافت کردند، در مرحله سوم بحث سوادآموزی دیده شده است. پس از گذراندن این سه مرحله، برای مهارت‌آموزی آن‌ها اقدام می‌کنیم و می‌توانیم در این مرحله آن‌ها را به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی وصل کنیم.

پارسافخر افزود: یکی از سیاست‌های ما این است که این آموزش‌ها را محله‌محور انجام دهیم؛ بر این اساس با ارائه تسهیلاتی، افراد واجد شرایط را به تأسیس آموزشگاه در این مناطق محروم که گاه جمعیت چندهزار نفری دارند تشویق می‌کنیم و پس از طی سه مرحله فشرده آموزش، آن‌ها را برای مهارت‌آموزی به این آموزشگاه‌ها هدایت و سپس به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی وصل می‌کنیم؛ همچنین می‌خواهیم از ظرفیت اتاق بازرگانی برای فروش و عرضه محصولات تولیدی این بانوان استفاده کنیم و اگر قابلیت صادرات به استان‌های دیگر و کشورهای همجوار را داشته باشند، حمایت می‌کنیم. برای اجرای این طرح هم هرجا بتوان کمک کرد، آمادگی داریم که به‌طور مثال نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط دیگر را هم پای کار بیاوریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: به‌طور پایلوت دو منطقه عین ۲ و منبع آب اهواز را پیشنهاد می‌کنم که مورد توجه بیشتری قرار گیرند چون هیچ کار متمرکزی در این مناطق انجام نشده است؛ نه دفتر تسهیلگری داشتند، نه خانه بهداشت دارند و نه کانون فرهنگی از سمت شهرداری آنجا مستقر است. از سوی دیگر چون آموزش‌های ما محله‌محور است، در این مناطق در حال آماده‌سازی فضاهایی هم هستیم و از ظرفیت حسینیه‌ها و ... استفاده و آموزشگاه‌ها را نیز تشویق می‌کنیم که آنجا مستقر شوند و مشکلی از حیث فضا نداریم.

به گزارش ایسنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان مشاغل خانگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احیاجاهدی در این بازدید از نزدیک موارد و مشکلات تاسیسات فاضلاب سلماس را بررسی و نسبت به رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.  در این بازدید مقرر شد در اسرع وقت تعمیر و اصلاح سیستم دانه‌گیر، سرویس تابلو‌برق دیزل ژنراتور، تعمیر بلوئر‌های معیوب، سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و دوربین‌های حفاظتی در دستور کار امور آب و فاضلاب سلماس قرار گیرد. در این بازدید امیدنژاداسد سرپرست امور آب و فاضلاب سلماس نیز با یادآوری مسائل و مشکلات بخش بهره‌برداری فاضلاب اظهار داشت: در سال گذشته با استفاده از مشارکت‌های مردمی، ۱/۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری