Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از مهر؛ امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع رفتار نامناسب با یکی از سربازان وظیفه در شهر بابل گفت: ستاد کل نیروهای مسلح براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به حد پیگیر شده است.

وی افزود: تا دقایقی قبل و تا ساعت ۲۱ امشب بررسی‌ها ادامه داشت و با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز شبانه دستوراتی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته در این پرونده گفت: به زودی عموم هموطنان و رسانه‌ها در جریان کامل این پرونده قرار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ از صبح دوشنبه اخباری مربوط به بد رفتاری با یکی از سربازان وظیفه در یکی از دستگاه‌ها در شهر بابل در شبکه‌های مجازی منتشر شد. گفته شد فردی با اعمال قدرت خود رفتار نامناسبی با یکی از سربازان وظیفه داشته است.

سرباز بابلی: مسئله حل و فصل شده است

انتشار رفتار نامناسب با یک سرباز در بابل سبب واکنش فضای مجازی و ورود دادگستری مازندران و ستاد کل ناجا به این پرونده شد.

محمد حسن کریمی سرباز بابلی می‌گوید: شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم به خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسئله حل شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان قضائی و انتظامی پیگیری این مسئله شدند، عنوان کرد ۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.

وی با اظهار اینکه در جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.

کریمی همچنین ادامه داد اکنون با پیگیری مسئولان قضائی این مسئله حل شده است.

به گزارش مهر ستاد کل نیروهای مسلح نیز با تأیید رفتار نامناسب با سرباز بابلی اعلام کرد این ستاد براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است، این موضوع را به جد پیگیر شده است.

عذرخواهی بازپرس متخلف و مسئولان قضائی مازندران از سرباز بابلی

کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مامور رسیدگی به پرونده ماجرای بازپرس و سرباز بابلب شد.

این هیات عصر دوشنبه با حضور رییس کل دادگستری و مسوول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است و مراتب توسط هیات نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات ذیربط صورت جلسه شد.

 رییس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به خصوص جوانان زحمت کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بیچشمداشت به کشور و مردم هستند تاکید نمود.

وی با بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات ، کارکنان و همه مراجعه کنندگان و متهمان جزو وظایف دستگاه قضایی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعین، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آنها در همه سطوح رعایت شود.

کد خبر 572826 برچسب‌ها سربازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی رفتار نامناسب سرباز بابلی کل دادگستری ستاد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر این شهرستان با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آن‌ها نخواهد شد.

کد خبر 749754

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند