Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا و هزاران کسب و کار در این کشور روز دوشنبه در تقلای شناسایی و واکنش به یک رشته حمله هکری گسترده برآمدند که به ادعای مقامات آمریکا، دولت روسیه در آن دست داشته است.

سه تن از مقامات آگاه به این حمله هکری به خبرگزاری رویترز گفتند که ایمیل‌های ارسال شده از سوی مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا که عهده دار نظارت بر امنیت مرزی و دفاع در برابر حملات هکری است، در قالب یک رشته نفوذهای اطلاعاتی پیچیده در معرض دید هکرها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات که روز یکشنبه برای نخستین بار افشا شد، پیشتر وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا را هدف قرار داد.

در همین ارتباط، ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه یک هشدار اضطراری صادر کرد و به کاربران دولتی دستور داد تا ارتباط خود را با نرم افزار موسوم به «سولارویندز» که گفته می‌شود از سوی «بازیگران معاند» به خطر افتاده است، قطع کنند.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز یکشنبه شب از حملات سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد. روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی مدعی شد که هکرهای روسی پشت این حمله سایبری بوده‌اند.

طبق این گزارش روزنامه واشنگتن پست، پلیس فدرال آمریکا مشغول بررسی کمپین یک گروه هکری فعال در سرویس اطلاعات خارجی روسیه است که در میان شرکت‌های امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP۲۹ یا Cozy bear معروف است.

به ادعای روزنامه واشنگتن پست، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما نیز توسط این گروه هکری هک شده بودند.

کد خبر 5096133

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا روسیه ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل مغرب جو بایدن روسیه فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه سوریه عربستان سعودی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • ببینید | شوک بزرگ به اسرائیل؛ اولین تصاویر از واژگون شدن خودروی وزیر امنیت داخلی!
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد