Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی گفت:هر سال نمایشگاهی در آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش بگزار می شود اما امسال به دلیل شرایط کرونا این نمایشگاه همزمان با سراسر کشور از ۲۵ تا ۲۹ آذر ماه به صورت مجازی برگزار می شود همچنین بر اساس فراخوان انجام شده، از ۱۹ تا ۲۴ ثبت نام آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «کوکب موسوی» در نشست خبری با موضوع گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با تلاش در این زمینه در راستای منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه پژوهش و گام دوم انقلاب قدم برداریم تا دانش ما به ثروت،  سرمایه و نهایتا به اقتدا کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با بین اینکه دستاوردهای دانش و فناوری ما موجب شد تا به رتبه ۱۶ در میان بیش از دویست کشور رسانده است؛ افزود: از فعالیت های پیش بینی شده با توجه به بیانیه گام دوم که به ۴۰ مورد در مورد از جمله توجه پژوهش، استفاده از دستاوردهای پژوهشی و تاکید در ادامه رستاخیز علمی را سه مورد در قالب برگزاری نمایشگاه ها، موزه ها و ارائه این دستاوردها به جامعه و جهان است که برای این منظور باید به دنبال تجاری سازی دانش و توجه و اهمیتی که به پژوهش ها باید داده شود، با اولویت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد بریم که دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری و استانداری نیز به عنوان کارگروه آموزش و پژوهش استان فعالیت می کنیم.

 

موسوی اظهار داشت: هر سال نمایشگاهی در آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش بگزار می شود اما امسال به دلیل شرایط کرونا این نمایشگاه همزمان با سراسر کشور از 25 تا 29 آذر ماه به صورت مجازی برگزار می شود؛ همچنین بر اساس فراخوان انجام شده، از ۱۹ تا ۲۴ ثبت نام آغاز شد.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهش به صورت مجازی گفت: نمایشگاه به صورت مجازی این فرصت را برای ما ایجاد کرد که رویکرد دیگری نسبت به پژوهش صورت گیرد، در سالهای قبل که نمایشگاه در فضای فیزیکی برگزار می شد مخاطبین محدودتری داشت ولی امسال با مجازی شدن یعنی پژوهش را به منازل بردیم و این یعنی ترویج فرهنگ پژوهش در بین اعضای خانواده؛ همچنین با تلویزیون شهری و تبلیغات شهری ما پژوهش را به سطح شهر بردیم در نتیجه امسال در سطح وسیع تری پژوهش و فعالیت های دانش بنیان را گسترش دادیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  با بیان اینکه هدف ما ایجاد نمایشگاههایی است که عرضه و تقاضای محصولات پژوهشی را با هم مرتبط کنیم؛ افزود: نمایشگاه سال قبل منجر به عقد قراردادهایی شد و نمایشگاه امسال علاوه بر اینکه نوترین پژوهش های استان در آن قرار می گیرد چند شاخص برای فعالیت های نو در نظر گرفته شده که اولا نو باشد، عینی باشد و رویکرد ما این بوده که این محصولات که در مقابله با تحریم و به منظور پیشگیری از کرونا و تایید مراکز دی صلاح باشند لذا بر این مبنا دستاورهای نو ارائه می شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای جدید تعریف شده بیان کرد: تاکنون حدود ۲۳ مورد دستاورهای جدید تعریف شده که در این نمایشگاه از این دستاوردها رونمایی می شود و 31 موضوع نهایتا در نمایشگاه رونمایی می شود.

 

موسوی با بیان اینکه  ستاد هفته پژوهش امسال بر مبنای بخشنامه وزارت علوم با ریاست استاندار در چهار کمیته فعالیت می کنند؛ گفت: امسال توجه خاصی شده به حوزه پژوهش دانش آموزی و دانشجویی شده است و یک رویکرد دیگر ما در بحث دانشگاه توجه به جوانان است که در آنجا توجه به دستاوردهای پژوهشی و دانش آموزی برتر مورد تقدیر قرار می گیرد. سه دستاورد را در حوزه دانشجویی و سه دستاورد در حوزه دانش آموزی و 14 مورد پژوهش برتر و 9 مورد فناور برتر تقدیر و با اعلام نظرات جمعی سه مشارکت کنده برتر مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین در سنوات گذشته در نمایشگاه عرفه های برتر داشتیم که امسال به شرکت کننده برتر تغییر پیدا کردند.

 

وی بیان کرد: بر مبنای آخرین اطلاعات جمع آوری شده تا شش ماهه امسال تعداد ۲۸۶ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که در سال 98 آخرین آمار 264 شرکت بوده است و متقاضیان پذیرفته شده در پارک و مراکز ۵۹ مورد و متقاضیان ورود به فرایند پذیرش در پارک ها 302 در در شش ماه سال بوده است. همچنین مجموع شرکت های دانش بنیان که عضو پارک علم و فناری و عضو مراکز رشد هستند ۹۵ شرکت هستند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  گفت: یی از مهمترین موارد پیگیری ما در پارک علم و فناوری اشتغال است که تعداد اشتغال ایجاد شده مستقیم در شرکت های عضو پارک علم و فناوری و مراکز رشد  به صورت تمام وقت در شش ماهه امسال ۴۱۰۰ نفر و پاره وقت ۸۰۰ نفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ما دستاوردهاب خوبی در مقابله و پیشگیری با کرونا داشتند؛ افزود:  یکی از این دستاوردها الان صادر می شود و برخی از اینها جایگاه خاصی در منطقه به عنوان فعالیت های پژوهشی استان که منجر به تجاری سازی، توسعه استان و تحرک بخشی به اقتصاد استان پیدا کرده است که این پژوهش ها را رسانه ها معرفی کنند.

پایان پیام/648