Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:18:34 GMT

نخبگان حوزوی ارتباطات علمی خود را توسعه دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۰۱۱۸

نخبگان حوزوی ارتباطات علمی خود را توسعه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، طیبه غفاری در نشست مجازی با حضور طلاب خواهر دارای استعداد برتر و معاونین پژوهش مدارس علیمه خواهران که به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد پیرامون جنبش علمی و نقش و وظایف طلاب استعداد برتر در جنبش علمی حوزه‌های علمیه خواهران سخنرانی کرد.
وی با اشاره به نامگذاری سومین روز هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهرن به عنوان عنوان جنبش علمی، استعدادهای برتر، فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: گفت: هر یک از ما در جایگاه مسئولیتی خود  در این حرکت جمعی و جنبش علمی وظایفی را بر عهده داریم اما طلاب استعداد برتر اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشریح مسئولیت هر یک از واحدهای حوزوی در امور مربوط به پژوهش گفت: مدرسه علمیه به عنوان بسترساز  محیط علمی، مدیریت استان در راستای وظیفه مدیریتی امور و انسجام بخشی  برنامه ها و ستاد مرکز در سطح کلان برنامه ریزی و سیاست‌گذاری تاثیر و نقش به سزایی دارند.
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران، در ادامه به لوازم جنبش علمی اشاره و عنوان کرد: پرسشگری  نخستین لازمه  هر حرکت علمی و  نقطه آغاز تحقیق، تفکر و پژوهش است.
غفاری اضافه کرد: منشا تولید هر علمی، پرسش است و حیات علمی حوزه های علمیه مدیون اذهان پرسشگر است؛ در بررسی حیات علمی علما و حوزه های علمیه اقوال مختلف مطرح می‌شود که نشان پرسشگری و پرسش آفرینی است و اگر اینگونه نبود پویایی علمی بوجود نمی آمد.
وی در تشریح امر تحقیق و پژوهش به عنوان دومین لازمه و اصلی ترین حرکت این جنبش گفت: طلاب در تمام عرصه های علمی نیازمند تحقیق و پژوهش هستند و اصولا تحصیل بدون تحقیق و پژوهش مثمر ثمر نخواهد بود.
مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران طلاب استعداد برتر را طلایه‌داران جنبش علمی معرفی کرد و بر روحیه محققانه در بین طلاب و به ویژه طلاب استعداد برتر تاکید کرد و افزود: محققانه به حل مسائل حوزه دین و معارف اسلامی بپردازید زیرا طلاب محقق با تولید نظریات جدید و پاسخگویی به سوالات علمی، محل رجوع سایر طلاب در عرصه های پژوهشی هستند.
غفاری، آزاد اندیشی و آزادفکری را به عنوان سومین لازمه معرفی کرد و با استناد به روایات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب یادآور شد: طلبه استعداد برتر نباید تنها به فهم خود تکیه کند و دچار محدودنگری و جزمیت ذهنی شود بلکه آزاداندیشی اجازه ورود به مباحث علمی را به انسان می دهد.
وی معتقد است آزاد اندیشی و آزادفکری، امکان شنیدن فکر و اندیشه دیگری، تبادل آرا و افکار را پدید آورده و باب علم و گفت و گوی علمی را می گشاید.
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران، رعایت اخلاق علمی، ارج نهادن و ارج گذاردن به صاحبان اندیشه و تعاملات و ارتباطات علمی را به عنوان دیگر لوازم جنبش علمی معرفی کرد.
غفاری در بخش دوم سخنان خود به فرصت ها و چالش های پیش رویِ طلاب استعداد برتر اشاره کرد و شرکت در ارزیابی‌های کشوری و اجتماعات نخبگانی و دوره های آموزشی، استفاده از امکانات کوثرنت را به عنوان فرصت معرفی کرد. 
وی به طلاب استعداد برتر در زمینه ارتقاء سطح علمی طلاب دیگر، نقش آفرینی و رونق بخشی سطح علمی و پژوهش در مدارس و استان ها توصیه کرد و نخبه بودن را مزیتی تعهدآور دانست و افزود: استعداد برتر  تعهد آور است نه مزیتی توقع آور، طلاب استعداد برتر در مقابل خود و دیگران مسئول می‌شوند.
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران ، با اعلام اینکه آیین نامه تشکیل کانون های طلاب استعداد برتر به زودی تصویب و نهایی می شود، در ادامه به آسیب های استعداد برتری اشاره کرد و یادآور شد: برخی آسیب ها در حوزه فکری بر انسان وارد می شود مثل حس برتری طلبی، غرور، اعتماد به نفس کاذب و کمال یافتگی که باعث جلوگیری از حرکت علمی می شود.
غفاری اضافه کرد: برخی آسیب ها و چالش ها در راه تحصیل شما وجود دارد  که برخی از آنها باید از طریق تغییر قوانین و نظام آموزشی حل شود تا مسیر حرکت شما به سمت نخبگی هموار شود.
وی در پایان، طلاب استعداد برتر را طلایه داران حوزه های علمیه خواهران و باعث عزت و سربلندی دانست که با همت، پشتکار و توانایی آنان جنبش علمی محقق خواهد شد.
انتهای پیام/2258

 

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه استان گلستان ارتباطات نخبگان طلاب استعداد برتر جنبش علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته توسط پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که به سرعت در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویاً محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

کد خبر 6089620 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد