Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:24:34 GMT

میوه های زمستانی درمانگر یبوست

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۰۲۱۱

میوه های زمستانی درمانگر یبوست

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از یبوست رنج می برند. این عارضه معمولاً در نتیجه یک سبک زندگی ناسالم و کم تحرک و انتخاب های غلط در رژیم غذایی رخ می دهد. به باور محققان و کارشناسان تغذیه، یبوست بیشتر اوقات در نتیجه عدم دریافت میزان کافی فیبر در رژیم غذایی و نوشیدن کمتر از نیاز روزانه آب است.

این بیماری در عملکرد طبیعی بدن بیشتر افرادی که از آن رنج می برند تاثیرگذار بوده و ممکن است در زندگی روزمره آن ها اختلال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکات نامنظم روده می تواند باعث درد شکم ، حالت تهوع و احساس ناراحتی عمومی شود. البته باید تاکید کرد که یبوست یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست اما نباید به این مشکل بی توجه بوده تا قادر باشید از زندگی سالم و متناسبی برخوردار شوید.

خوشبختانه مواد غذایی زیادی وجود دارد که می توانند به شما در رفع عارضه یبوست کمک کنند. این مواد غذایی جایگزین مناسبی برای داروها و سایر روش های درمانی هستند. از آنجا که اکنون در آستانه زمستان هستیم ، چند میوه پائیزه و زمستانی را به شما معرفی می کنیم که مصرف آن ها می توانند از یبوست جلوگیری کنند. توصیه می شود این موارد را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید:

مرکبات: یک پرتقال با اندازه طبیعی حدود سه گرم فیبر دارد. این میوه همچنین منبع غنی از فیبرهای محلول است که زمان انتقال مواد غذایی در روده بزرگ را تسریع کرده و به شما کمک می کند از یبوست نجات پیدا کنید. پرتقال و بیشتر مرکبات همچنین حاوی یک نوع ملین طبیعی به شکل فلاوانول به نام نارینژنین هستند که به سیستم گوارشی انسان در دفع مدفوع کمک می کند. در این فصل از خوردن پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین غافل نشوید.

انگور: این میوه که در پائیز و هفته های اولیه زمستان به وفور در دسترس قرار دارد، یک منبع خوب دیگر تامین فیبر غذایی است که صد گرم از آن حاوی حدود چهار گرم فیبر است. مصرف این میوه به طور روزانه باعث افزایش حرکت روده شده و یبوست را برطرف می کند.

سیب: بسیاری از افراد اعتقاد دارند خوردن سیب باعث ایجاد یبوست می شود اما باید در نظر داشته باشید که یک سیب متوسط حاوی ۴/۴ گرم فیبر است. اگر از یبوست رنج می برید این میوه قطعاً باید بخشی از رژیم روزانه شما باشد.

گلابی: گلابی مملو از فیبرهای مفید غذایی است و یک گلابی با اندازه متوسط حاوی حدود ۵/۵ گرم فیبر است. این میوه همچنین حاوی فروکتوز و سوربیتول است که به عنوان یک ملین طبیعی باعث تحریک حرکات روده می شود.




منبع:سیناپرس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر میوه یبوست گرم فیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲

بر اساس مطالعات جدید در حوزه پزشکی، یک «آستر نازک» که داخل روده قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاهش وزن و حتی درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش روزیاتو، در یک آزمایش، ۶۰ نفر با استفاده از این روش به طور متوسط ۱۶ کیلوگرم در یک سال از دست دادند و نیمی از آن‌ها توانستند دستکم به مدت دو سال وزن خود را حفظ کنند.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

آستر داخلی روده از طریق دهان و معده وارد بدن می‌شود. به مدت یک سال در بدن باقی می‌ماند و سپس توسط پزشک از طریق دهان خارج می‌شود.

این آستر، ۶۰ سانتی‌متر اول روده کوچک را پوشش داده و میزان جذب قند را کاهش می‌دهد.

کاهش جذب قند نحوه ترشح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که افراد سریعتر احساس سیری کنند.

دکتر باب رایدر که مسئولیت انجام این آزمایش را برعهده داشته، گفته است:

دیابت نوع ۲ و چاقی امروزه بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند.

بسیاری از افراد قادر به حفظ وزن سالم نیستند و با وجود تمامی تلاش‌ها و دارو‌های موجود، سطح قند خونشان خیلی بالاست.

جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد، اما دائمی و بی خطر نیست.

مزیت درمان جدید این است که نسبتاً آسان است و دائمی نیست. زیرا آستر پس از حدود یک سال برداشته می‌شود.

این جراحی حدود ۸،۴۰۰ دلار هزینه دارد.

دکتر الیزابت رابرتسون، از موسسه خیریه دیابت بریتانیا گفته است:

کاهش قند خون و رساندن آن به محدوده هدف و حفظ آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در دسترس بودن روش‌های بیشتری برای درمان دیابت نوع ۲ به این معنی است که افراد مبتلا به این بیماری فرصت بیشتری برای یافتن درمان مناسب خود را دارند، بنابراین شانس بیشتری برای داشتن زندگی طولانی و سالم را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد