Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@23:27:11 GMT

مرمت دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۰۳۸۱

مرمت دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین

قزوین - مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان قزوین گفت: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به دیوار ضلع شرقی سرای تاریخی وزیر و تهدیدی که برای بنا و تردد عابران و ساکنین محل به همراه داشت، مرمت استحفاظی دیوار ضلع جنوب‌شرقی این اثر آغاز شد.


علیرضا خزائلی با اشاره به مرمت استحفاظی دیوار سرای تاریخی وزیر، تصریح کرد: سرای تاریخی وزیر از آثار متعلق به دوره قاجار و یکی از بخش‌های مهم بازار تاریخی قزوین در هسته مرکزی بافت تاریخی شهر واقع‌ شده است، مرمت و احیای بخش‌های مختلف این مجموعه ارزشمند تاریخی از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود و طی سنوات گذشته انجام‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش  روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، وی افزود: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به دیوار ضلع شرقی این اثر و تهدیدی که برای بنا و تردد عابران و ساکنین محل به همراه داشت، مرمت اضطراری و استحفاظی این بخش از مجموعه، با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و نظارت کارشناسان اداره کل آغاز شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: در این پروژه استحکام‌بخشی دیوار شامل جمع‌آوری بخش آسیب‌دیده و بازسازی مجدد آن، استحکام‌بخشی حجره‌های پشت دیوار شامل شمع‌کوبی و مرمت طاق‌های آسیب‌دیده و مرمت استحفاظی بام مجموعه در ضلع جنوب‌شرقی شامل اجرای داربست و شیروانی انجام می‌شود.سرای تاریخی وزیر واقع در مجموعه بازار قزوین ازجمله اماکن تاریخی و دیدنی شهر قزوین است که در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۳۱۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرای تاریخی وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد