Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کلامی معتقد است در نظر گرفتن منافع شخصی در سینمای ایران باعث شده تا در دستمزد بازیگران مدیریتی وجود نداشته باشد، او با تأکید بر اینکه این معضل از گذشته در سینمای ایران وجود داشته به ماجرای تعیین سقف دستمزد جمشید هاشم‌پور اشاره کرد که تهیه‌کننده‌ها با کیسه‌های پول نزد او می‌رفتند تا این قانون را دور بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کلامی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: همیشه چند بازیگر هستند که حضورشان در یک فیلم اطمینانی است برای فروش بالای فیلم و طبیعی است که این بازیگران رقم‌های بالایی به عنوان دستمزد درخواست کنند اما این رویه کم‌کم به طور کل در قشر بازیگر ورود پیدا کرد و حتی بازیگران درجه دو و سه هم درخواست‌هایی کردند که به هیچ‌وجه منطقی نبود و در حد و آن‌ها در حد و اندازه آن رقم نبودند.

کلامی تصریح کرد: از آنجا که در تهیه‌کنندگان سینما هیچ اتحادی وجود ندارد این رویه کنترل نشد و همچنان سینما با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند. اگر با بازیگران هم صحبت کنید آن‌ها این درخواست‌ها را با توجه به بالا رفتن قیمت ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی توجیه می‌کنند؛ شاید این توجیه درست باشد اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که هزینه تولید فیلم بالا می‌رود و فیلم با ارقام بسیار بیشتری در فروش باید به سود برسد.

این تهیه‌‌کننده در ادامه گفت: تلویزیون هم این وضعیت وجود دارد، اگر یک بازیگر در یک سریال به خوبی دیده شود و سریال با وجود او مطرح شود طبیعی است که رقم بیشتری از فصل پیش درخواست کند اما این رقم نباید با افزایش قیمت بسیار بالایی همراه باشد. تلویزیون معمولاً دستمزدها را به صورت منطقی بالا نمی‌برد و حتی ممکن است ارقامی که برای تولید در نظر دارد مربوط به چهار سال پیش باشد؛ متأسفانه این رویکرد باعث می‌شود که گروه‌ها در تولید دچار مشکل شوند و اتفاقاتی رخ دهد که یک بازیگر با تیم تولید یک سریال در فصل بعد کار نکند.

او افزود: وقتی هزینه ساخت یک سریال مربوط به سال‌ها پیش است و منطقی در ارقام دیده نمی‌شود تلویزیون مجبور است زمان تولید را کاهش دهد و به عنوان مثال برای تصویربرداری یک سریال که به طور منطقی روزی 5 تا 6 دقیقه ضبط می‌شود، گروه را مجبور به ضبط 12 تا 14 کند که قطعاً این کار به کیفیت اثر لطمه می‌زند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: به عنوان مثال سریال «خانه امن» را مشاهده کنید، این سریال که قرار بود در 30 قسمت پخش شود، به 50 قسمت افزایش یافته و بخش‌هایی به این سریال اضافه شده است که هیچ ربطی به قصه اصلی ندارد و مشخص است که به سریال آب بسته‌اند تا تعداد قسمت‌هایش بالا برود و زمانی بیشتری آنتن تلویزیون پر باشد. چنین رویکردی باعث می‌شود که مخاطب تلویزیون از دست برود و اکثر مردم به برنامه‌ها و آثار شبکه‌های ماهواره‌ای روی آورند. بهتر است تلویزیون برای جلوگیری از این اتفاق بودجه تولید آثارش را با وضعیت امروز جامعه هماهنگ کند.

کلامی خاطرنشان کرد: مشکل بازیگر محور بودن تولیدات سینما از قدیم بوده و معضل جدیدی نیست، به عنوان مثال جمشید هاشم‌پور یک بار برای من تعریف می‌کرد که در زمان پر فروش بودن آثار سینمایی‌ام به من پیشنهادات بسیاری می‌شد و وزارت فرهنگ تصمیم گرفت قانونی مطرح کند که از رقمی مشخص به هاشم‌پور دستمزد بیشتری ندهند، جمشید هاشم‌پور خودش برای من تعریف می‌کرد که تهیه‌کننده‌ها با کیسه‌های پر از پول نزد من می‌آمدند و می‌گفتند ما میزان قرارداد شما را همانقدر که وزارت فرهنگ مشخص کرده می‌نویسیم اما پول بیشتری پرداخت می‌کنیم. متأسفانه ما در همه مسائل منافع شخصی‌مان را در نظر می‌گیریم و این رفتار باعث شده تا به شکل‌های مختلف سینما آسیب ببیند و وضعیت امروز را شاهد باشیم.

او در پایان گفت: این وضعیت امروز هم به شکل‌های مختلف حاکم است، یک سرمایه‌گذار ممکن است اصرار داشته باشد برخی بازیگران حتماً در فیلمش حضور داشته باشند و هر چقدر که بخواهد دستمزد می‌دهد. فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی هم به همین شکل ساخته شد؛ خود آقای میرکریمی تعریف می‌کرد که به سرمایه‌گذار تأکید داشته حضور برخی بازیگران در فیلم ضروری نیست اما سرمایه‌گذار اصرار داشته که این بازیگران باشند و هر چقدر که نیاز باشد پول پرداخت می‌کند. چنین رفتارها و تصمیماتی یک بلبشو در سینما به وجود آورده که در دیگر بخش‌های مدیریتی کشورمان هم شاهدش هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمشید هاشم پور حسن کلامی دستمزد بازیگران تهیه کننده یک سریال هاشم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد