Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو محرز گفت: از اوایل دی تزریق واکسن کرونا بر روی گروه‌های انسانی آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ کشف واکسن کرونا برای تمامی جهان خبر مسرت بخشی است. در روزهای اخیر هم سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، از آغاز فاز انسانی واکسن کرونا خبر داد. بر اساس گفته‌‎های وزیر بهداشت و درمان قرار است در بهار 1400 واکسن کرونای تولید داخل در دسترس همگان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بر اساس ادعای پژوهشگران تمامی افراد تحت پوشش این واکسن قرار نمی‌گیرند و در این شرایط باز هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست از اهمیت برخوردار است.

افراد دو هفته بعد از تزریق واکسن تحت نظر هستند

مینو محرز، مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا تولید ایران، درباره فاز انسانی تزریق واکسن کرونا به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در فاز نخست این واکسن به 50 نفر تزریق می‌شود.

 او درباره روند تزریق واکسن کرونا افزود: دو نوع مصونیت در تزریق این واکسن وجود دارد. برخی از افراد IGG ندارند. برخی دیگر هم  مصونیت سلولی دارند. برای بیمار آزمایش سلولی قبل از تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود تا در گذشته هیچ‌گونه ابتلا به کووید 19 نداشته باشد. در این اقدام افزایش آنتی بادی در این افراد به شکل مناسب قابل مشاهده است.

این پزشک عفونی ادامه داد: برای بررسی میزان تاثیر واکسن باید فرد دو هفته بعد از تزریق واکسن تحت نظر باشند تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

جمعیت‌های تحت تزریق واکسن را می‌توان در جامعه رها کرد

محرز افزود: مبتلایان به کرونا می‌‎توانند واکسن را دریافت کنند، چون واکسن یک ویروس ضعیف شده است.

او تاکید کرد: در مرحله بعد تعداد افراد بیشتری تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند. در این اقدام هدف بررسی عوارض واکسن و تحت کنترل قرار گرفتن شرایط است. سعی شده تا این افراد در دو هفته بعد از تزریق این واکسن بیرون نروند تا به کرونا مبتلا نشوند.

عضو کمیته مقابله با کرونا گفت: افراد در سری نخست تزریق این واکسن باید تحت کنترل باشند تا به کرونا مبتلا نشوند. این افراد را نگه می‌داریم و بعد از بررسی نتایج تزریق واکسن افراد بیشتری تحت واکسن قرار می‌گیرند.

 به گفته مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا تولید ایران در مراحل بعد جمعیت‌های تحت تزریق واکسن را می‌توان در جامعه رها کرد، اما در فاز نخست برای بررسی روند درمان باید این افراد تحت بررسی قرار بگیرند تا روند کارایی واکسن ثابت شود.

تزریق واکسن کرونا در دو مرحله

او درباره آخرین دستاورد و شرایط برای نگهداری افراد تحت تزریق واکسن کرونا گفت: این افراد در صورت تزریق واکسن تحت کنترل قرار می‌گیرند اما بعد از گذشت دو هفته وقتی تاثیر واکسن مثبت ارزیابی شود،  تعداد افراد بیشتری تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند. نکته قابل اهمیت تاثیر این ویروس است.

محرز درباره روند تزریق این واکسن افزود: این واکسن در فاز انسانی در دو مرحله تزریق می‌شود.

او درباره روند تائید واکسن کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: هم اکنون این واکسن رجیستر شده است. در فاز حیوانی تایید شده و اطلاعاتش در فاز انسانی به سازمان غذا و دارو ارسال شده و بعد از آن این اطلاعات به سازمان بهداشت و جهانی ارسال و تائیدیه اخذ می‌کند.

تزریق واکسن کرونا از اوایل دی

عضو ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت تائید این واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود.

 محرز گفت: از اوایل دی تزریق این واکسن روی گروه‌های انسانی آغاز می‌شود.

انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محرز واکسن کرونا زهرا سلیمانی تزریق واکسن کرونا تزریق این واکسن تحت تزریق واکسن قرار می گیرند واکسن قرار فاز انسانی دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی