Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا کاهنده است، یک مراسم سنتی ـ ملی به اسم شب یلدا و دورهمی‌های این شب است. - اخبار استانها -

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت و همدلی مردم استان و همین‌طور محدودیت‌های اعمال شده، طی دو سه هفته گذشته با یک سیر کاهنده در آمار بیماران مبتلا به کووید19 مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قبل از اعمال محدودیت‌ها، آمار بستری‌های بیمارستانی استان تا مرز 400 نفر بستری پیش رفت و تقریبا تمام تخت‌های ICU از بیماران بدحال کرونایی پر بود، که این شرایط اکنون بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: مقایسه آمار کنونی با آمار سه هفته قبل،کاهش 40 درصدی آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا را نشان می‌دهد و همچنین روز به روز روند بیماران سرپایی و ورودی‌های بیمارستانی در استان رو به کاهش است.

شیرانی بیان داشت: درست است که عامل بیماری یک ویروس است اما عامل انتشار این ویروس انسان‌ها هستند، آنچه که در کشور و سایر نقاط دنیا برآورد شد این بود که در حال حاضر بیشترین عامل انتشار ویروس، دورهمی‌های کوچک و فامیلی هستند، در استان چهارمحال و بختیاری سهم این دورهمی‌ها و تجمعات در ابتلای افراد به ویروس کرونا، حدود 70 درصد برآورد شده است.

وی با بیان این که مردم استان به خوبی این مسئله را رعایت کردند، اظهار کرد: با رعایت مردم استان، دورهمی‌ها و گردهمایی‌ها خیلی کم شد و جشن‌ها و مراسمات سوگواری کم و به ندرت برگزار شد.

سخنگوی وزارت بهداشت: آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا از دی‌ماه آغاز می‌شود/ پیگیر خرید واکسن از هندوستان، روسیه و چین هستیم6.5 درصد از بیماران کرونایی قزوین جزو کادر درمان هستند3 بیمارستان اهواز از کرونا خالی شدند/ تنها در دو بیمارستان بیمار کرونایی پذیرش می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا کاهنده است، یک مراسم سنتی-ملی به اسم شب یلدا است، به خصوص که شب یلدا همیشه افراد فامیل دور افراد مسن‌تر و بزرگان فامیل جمع می‌شوند و این کار در زمان کنونی بسیار خطرناک است.

شیرانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همه ما علاقه‌مند بودیم که این شب را در کنار همدیگر بگذرانیم، افزود: عاجزانه از طرف همه کادر بهداشت و درمان استان از همه مردم درخواست داریم که امسال شب یلدا به گونه دیگری برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که شب یلدا مصادف است با روز پرستار، خواهش می‌شود به احترام پرستارانی که 10 ماه فداکارانه و صبورانه در این جبهه می‌جنگند، مردم استان این مراسم را به صورت مجازی و تلفنی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد:همین‌طور که اعمال محدودیت‌ها و رعایت قوانین بهداشتی، بسیار آهسته روند این بیماری را کم می‌کند، در صورت عدم رعایت به خصوص در فصل زمستان که محیط‌ها بسته است، ممکن است این بیماری به صورت تصاعدی شعله‌ور شود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد حال حاضر مردم استان دورهمی ها شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد