Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سومین جشنواره چله‌ قصه‌ها امسال متفاوت از سایر سال‌ها برگزار شد و کرونا این جشنواره را به فضای مجازی کشاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد, در واپسین روزهای آخرین پائیز قرن که به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا, دورهمیهای خانوادگی کم شده, خوب است وقتمان را با داستان‌ها و قصه‌های قدیمی در جمع خانواده بگذرانیم و برگهایی از خاطرات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ هایمان را از تاریخ, فرهنگ, ادبیات و مشاهیر این مرز و بوم تورق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه‌هایی که با هویت, تاریخ و فرهنگ همین مرزوبوم عجین شده و به نسل جدید امروزی رسیده و تنها به مخاطبانی آگاه و اندیشمند نیاز دارد تا با گوش جان شنیده شده و از فراموش شدن جلوگیری شوند.

سید حسین پیغمبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: قصه یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از بستر این فعالیت جشنواره قصه‌گوییِ بومی محلیِ چله قصه‌ها در بخش های مختلف مشاهیر, قصه‌های تاریخی و قصه‌های اماکن تاریخی درحال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی در شهرستان یزد گفت: هدف کلی از برگزاری این جشنواره, اشاعه فرهنگ قصه گویی و جمع‌آوری قصه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تشریح کرد: بعد از جشنواره چهارم و پنجم, قصه‌ها دسته بندی و ویراستاری و در نهایت در مجموعه کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان چاپ و نشر می‌شوند و در کتابخانه‌های کانون در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

دبیران پانزدهمین جشنواره شعر فجر منصوب شدندپیام رئیس سازمان سینمایی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقتسی‌ودومین جشنواره استانی تئاتر گیلان در رشت آغاز شد

وی آغاز جشنواره چله قصه‌ها را با 40 سالگی انقلاب همزمان دانست و گفت: قصه‌های انقلاب هر سال در حال جمع‌آوری است و امسال با مصادف شدن این جشنواره با کنگره ملی یادواره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان قصه‌های مربوط به شهدای گرانقدر دفاع مقدس هم بخشی از جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه‌ها را تشکیل دادند.

پیغمبری با معرفی بخش قصه‌نویسی جشنواره افزود: برای اولین بار بخش قصه نویسی در مورد فرهنگ یزد با 37 اثر به این جشنواره وارد شده است.

وی تعداد قصه‌های انتخاب شده در بخش قصه‌گویی جشنواره را 110 اثر برشمرد و گفت: قصه‌گویان از 23 آذر به مدت یک هفته و به صورت مجازی بایکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

در این روزهای سرد پائیزی می‌توان با همنشینی با قصه‌هایی الهام گرفته از زندگی مشاهیر, تاریخ, هنر, ادبیات و همچنین دوران پر تلاطم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دوره‌همی‌هایی سالم و کوچک داشت.

دورهمی‌هایی غنی از قصه‌هایی متفاوت که هر کدام بخشی از  زندگی و تاریخ مردمان این سرزمین را بازگو می‌کنند تا به عنوان تجربه‌ای ارزشمند در دفتر زندگی حال حاضر ما ثبت و ضبط شوند و به کار بیایند.

انتهای پیام/‌784/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قصه هایی قصه گویی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی

«کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه عصر دیروز سه شنبه، با حضور در حرم امام خمینی به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

جماران تصاویری از استقبال سیدحسن خمینی از این هیات را منتشر کرده است.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • انسان از چه سنی «پیر» است؟
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • مرغ دریایی از نمایی متفاوت (عکس)
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)