Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان گفت: وضعیت نارنجی لرستان شکننده و منوط به رعایت محدودیت‌هاست.

محمود ثمینی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان که ۲۴ آذرماه برگزار شد، ضمن تشکر اقدامات صورت گرفته توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستادهای ملی و استانی، اظهار کرد: خوشبختانه در طی هفته‌های گذشته با همدلی و همراهی مردم، استان از وضعیت بحرانی و قرمز عبور کرده و امروز به‌جز شهرستان رومشکان که در وضعیت زرد قرار دارد، سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند که البته بسیار شکننده بوده و نیازمند ادامه روند پایبندی دقیق به محدودیت‌ها و اصول بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام مراجع و صاحب‌نظران، دورهمی‌های خانگی یکی از اصلی‌ترین دلایل شیوع کرونا است و با توجه به نزدیک بودن شب یلدا، نیاز است دستگاه‌های فرهنگی، صداوسیما، اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با فرهنگ‌سازی درست، مردم را متقاعد کنند که عدم تجمعات خانوادگی یک نیاز ضروری در شرایط کنونی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی لرستان همچنین با تأکید بر این‌که اصلی‌ترین هدف ابلاغ محدودیت‌های ستادهای ملی و استانی، حفظ سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های متولی به‌خصوص اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی و شورای اطلاع‌رسانی استان، ضمن احصا محدودیت‌های طرح جامعه هوشمند مدیریت بیماری کرونا، زوایای مختلف آن را به‌صورت شفاف برای مردم تبیین نمایند تا در صورت بروز شرایط مختلف، افکار عمومی دچار ابهام نشود.

ثمینی ضمن تقدیر از جامعه سلامت استان، به فرارسیدن روز پرستار اشاره کرد و افزود: پرستاران زحمت‌کش در وضعیت معمول هم با جان و دل پای کار هستند و به‌خصوص در شرایط کنونی کشور، به‌عنوان پاسداران سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند، اما توجه به این نکته ضروری است که برگزاری مراسمات تجلیل از زحمات این عزیزان به روال سابق و به شکل گذشته در شرایط حاضر مشکلات این قشر دلسوز و زحمتکش را صد چندان می‌کند.

وی بیان کرد: دو موضوع مهمی که می‌تواند برای فائق آمدن به شرایط کنونی بسیار راهگشا باشد، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بخصوص استفاده مداوم از ماسک و پایبندی به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی است.

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته پژوهش به تمامی تلاشگران این عرصه و همچنین تبریک به جامعه پرستاری استان در آستانه روز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: جامعه سلامت استان و در رأس آن پرستاران عزیز با جانفشانی و از خود گذشتگی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، ثابت قدم ایستاده‌اند و روز پرستار امسال، فرصتی است تا مردم با اهتمام ویژه‌ای که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از خود نشان خواهند داد، پاسخی شایسته به خدمات ایشان بدهد.

 تصریح کرد: خوشبختانه در طی هفته‌های آغازین آذرماه با همراهی و همدلی مردم استان شاهد کاهش ۵۰ درصدی بسیاری از آمارهای بحرانی کرونا در استان بودیم و ادامه این روند می‌تواند به عبور استان از شرایط نارنجی کمک کند و باید بدانیم که نادیده گرفتن محدودیت‌ها مجدداً استان را در وضعیت بحرانی گذشته قرار خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برخی مصوبات جلسه گذشته شورای اطلاع‌رسانی، تأکید کرد: اعضای شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به محقق شدن مصوبات شورای اطلاع‌رسانی دغدغه داشته باشند.

فتایی با اشاره به نزدیکی شب یلدا و نگرانی ستادهای ملی و استانی از دورهمی‌های خانوادگی، گفت: احترام و تکریم پدر و مادر از تأکیدات دین مبین اسلام است، اما در شرایط حساس کنونی سلامتی این عزیزان در اولویت است و نیازمند آن هستیم که مردم استان از دورهمی‌های این شب اجتناب کرده و از طریق تماس‌های تلفنی و تصویری جویای احوال یکدیگر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صداوسيما استانداري شب یلدا اطلاع رساني کروناویروس همه باهم علیه کرونا همه علیه کرونا صداوسیما بیماری کرونا لرستان همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا شورای اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود