Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@10:02:59 GMT

راه اندازی سامانه ۱۱۴ قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۱۰۵۹

شبکه رادیویی قرآن در ادامه اقدامات زیرساختی خود، هفت بانک اطلاعاتی محتوای و قرآنی را در قالب سامانه ۱۱۴ راه اندازی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: اقدامات اولیه برای راه اندازی این سامانه از از مهر سال ۱۳۹۸ آغاز و با اختصاص دامنه www.quran۱۱۴.ir نسبت به راه اندازی بانک‌های میان برنامه، ادعیه و نغمات، متون رادیویی، سؤالات قرآنی، برنامه‌های خاص، بانک تلاوت و منابع فضای مجازی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این اقدام در راستای تحقق مدیریت دانش و فراهم سازی امکان دستیابی سریع و آسان به دانش و دارایی محتوایی رادیو قرآن و در نهایت به کارگیری آن‌ها در برنامه سازی و ارتقاء کیفی برنامه‌های شبکه‌ی رادیویی قرآن صورت گرفته است و انتظار می‌رود از این طرق سرمایه‌های ارزشمند رادیو قرآن در گذشته و آینده، حفظ و به کارگیری آن‌ها در فرایند برنامه سازی سهل الوصول شود.
دبیر شورای معارف معاونت صدا گفت: افزایش قدرت و توان برنامه سازی در رادیو و ارتقاء کیفی برنامه ها، جلوگیری از تولیدات تکراری و زمینه سازی برای تحقق نوآوری در تولیدات جدید رادیو قرآن، تحققق ساز و کار مدیریت دانش در رادیو قرآن در حوزه منابع برنامه ای، امکان بازنشر و امتداد پیام برنامه‌های رادیو قرآن در فضای مجازی، کاهش هزینه‌های برنامه سازی در این شبکه، الگوسازی این اقدام برای سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، تحقق خواسته‌ی رؤسای سازمان در بهره برداری از آرشیو غنی، فراهم شدن امکان تأمین محتوا‌ها و منابع برنامه‌ای از سوی فعالان رسانه‌ای خارج از سازمان از جمله اهداف این اقدام است.
آقای ایزدی همچنین تأکید کرد: اهداف جزئی هر یک از بانک‌های محتوایی عنوان شده در کتابچه‌ای به همین منظور تدوین و منتشر شده است. در شرایط فعلی، دسترسی به برنامه سازان شبکه‌ی رادیویی قرآن به این سامانه فراهم شده است و در مراحل بعد دسترسی به سایر گروه‌های هدف فراهم خواهد شد. گفتنی است، هم اکنون بیش از ۲۵ هزار محتوای برنامه‌ای در این سامانه بارگذاری شده است و با برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می‌شود منابع محتوایی این بانک به ۸۰ هزار عنوان برسد. (بانک میان برنامه ۱۵ هزار عنوان، بانک تلاوت ۲۵ هزار عنوان، بانک ادعیه و نغمات ۱۰ هزار عنوان، بانک متون رادیویی ۱۰ هزار صفحه، بانک سؤالات قرآنی ۱۰ هزار سؤال، بانک برنامه‌ها ۵ هزار برنامه، منابع فضای مجازی ۵ هزار عنوان). برچسب ها: راه اندازی ، سامانه ، 114 قرآنی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: راه اندازی سامانه 114 قرآنی رادیویی قرآن برنامه سازی هزار عنوان رادیو قرآن راه اندازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود