Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@17:23:59 GMT

بایدن: کسب ۳۰۶ رأی الکترال پیروزی قاطع است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۱۰۹۸

بایدن: کسب ۳۰۶ رأی الکترال پیروزی قاطع است

به گزارش فارس، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا و تایید پیروزی‌اش در انتخابات، به سخنرانی زنده در شهر «ولمینگتون» در ایالت دِلاوِر پرداخت.

بایدن در این سخنرانی، گفت: «رأی‌گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد که آمریکایی‌ها علی‌رغم همه‌گیری کرونا، مشارکت عظیمی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۵۵ میلیون آمریکایی رأی دادند».

وی با بیان اینکه سیاسیون در ایالات متحده، قدرت را [خود] به دست نمی‌گیرند بلکه مردم آن (قدرت) را به آنها می‌دهند، توضیح داد: «بیش از ۸۱ میلیون آمریکایی به من و کاملا هریس رأی دادند، که یک رقم بی‌سابقه تاریخی است».

این سیاستمدار آمریکایی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند این انتخابات، عادلانه و صادقانه بود، ادامه داد: «امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که کسی مورد تهدید و سوءاستفاده [از قدرت] قرار بگیرد، چیزی که در پسآمد این انتخابات دیدیم».

بایدن سپس به موضوع تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات پرداخته و اظهار داشت: «ستاد انتخاباتی ترامپ، چند ده شکایت را علیه این انتخابات ارائه کرد، همه آنها بارها شنیده شده و در دادگاه بررسی شده و مشخص شد که بی‌اساس بودند».

وی با بیان اینکه ۳۰۶ رأی الکترالی که به او و «کاملا هریس» معاونش توسط مجمع گزینندگان داده شد، دقیقا همان رقم آراء الکترالی است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به دست آورد، گفت: «در آن زمان، ترامپ آن نتیجه الکترال را پیروزی قاطع توصیف کرد... با احترام به آنها توصیه می‌کنم این بار نیز همان کار را کنند».

پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه بیش از ۸۰ قاضی در سراسر این کشور به ترامپ گفتند که هیچ مدرکی از نادرست بودن نتایج انتخابات وجود ندارد، افزود: «بعضی ایالت‌ها به بازشماری کشیده شدند. تمام شمارش‌ها تایید شدند. نتایج جورجیا ۳ بار شمارش شدند، [ولی] نتیجه تغییری نکرد».

بایدن موضع ترامپ و وکلای او در تلاش برای لغو نتایج انتخابات را «بسیار افراطی» توصیف کرده و گفت: «در این میان یک گروه از دیوان عالی و دادگاه‌ها می‌خواهد که ریاست‌جمهوری را دو دستی به نامزدی تقدیم کند که رأی الکترال و رأی مردمی را از دست داد و در تک تک ایالت‌هایی که تلاش داشتند تغییر نتیجه دهند، شکست خورد».

بامداد امروز بود که با اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج)، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با ۳۰۶ رأی الکترال تایید شد. 

منبع: الف

کلیدواژه: مجمع گزینندگان ریاست جمهوری رأی الکترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی