Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@11:59:29 GMT

ربیعی: برای انطباق‌پذیری نیاز به زمان داشتیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۱۲۰۳

ربیعی: برای انطباق‌پذیری نیاز به زمان داشتیم

هر چقدر جلوتر برویم، شرایط بهتر می‌شود و فکر می‌کنم گل نزدن مسأله خاصی نبود اما خدا را شکر برطرف شد.

 به گزارش ورزش سه ، مس رفسنجان که اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در ۵ هفته ابتدایی با وجود اینکه نمایش خوبی داشت اما نتوانست موفق باشد و تنها به ۲ امتیاز رسید. همین نتایج باعث شد شایعه‌های زیادی در مورد تغییر کادرفنی به وجود بیاید اما حمایت باشگاه مس رفسنجان و البته سعدمحمدی از محمد ربیعی و دستیارانش، به تیم روحیه داد تا با انگیزه بالایی مقابل حریف هفته ششم خود یعنی نفت مسجدسلیمان قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی‌ها در این بازی، علاوه بر اینکه طلسم گل نزدن را شکستند، توانستند به یک پیروزی ارزشمند برسند تا حالا با روحیه بالاتری مسابقات لیگ برتر را ادامه دهند. محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان که به عنوان نفر اول کادرفنی، اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، درباره پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، شرایط تیمش و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
به نظر می‌رسد با برد ارزشمندی که مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آوردید، حالا تیم‌تان با روحیه بالاتری برای ادامه مسابقات آماده می‌شود.
 بله، تیم ما کمی به لحاظ روانی تحت فشار بود و به خاطر اینکه مشکل گل زدن و نبردن داشتیم، این فشار روز به روز بیشتر می‌شد. البته من تمام تلاشم این بود که فشاری به بازیکنان وارد نشود و تمام فشارها روی خودم باشد اما به هر حال می‌دیدم بازیکنان با کوچکترین مسأله‌ای تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. به هر حال برد مقابل نفت مسجدسلیمان باعث شد از این فشار کاسته و در این مسیر روی روند روانی تأثیر مثبتی گذاشته شود. مس رفسنجان در این بازی، از نظر کیفیت بازی مثل همیشه بود اما به لحاظ نتیجه‌ای رفته رفته جلو می‌رود. ما در ۴ بازی تنها یک گل خوردیم که آن هم روی غفلت در بازی با تراکتور بود. در کل رشد کیفی خوبی داشتیم. حالا که به گل رسیدیم این مسأله می‌تواند حائز اهمیت باشد. البته تیم مسجدسلیمان و کادرفنی‌اش خیلی خوب هستند و نه تنها مقابل پرسپولیس شکست نخوردند بلکه حتی سپاهان را شکست دادند. ما با شناخت کافی مقابل این تیم قرار گرفتیم و بچه‌ها خیلی پرتلاش بودند و با برنامه عمل کردیم که خدا را شکر روی نظمی که مد نظرمان بود، پیش رفتیم و توانستیم به نتیجه دلخواه‌مان که همان پیروزی بود، برسیم.


مهم‌ترین مسأله در این بازی، شکسته شدن طلسم گل نزدن تیم‌تان بود. مس رفسنجان مهاجمان خوبی دارد. از رحیم زهیوی باتجربه گرفته تا قائم اسلامی‌خواه که جوان باانگیزه‌ای است اما در ۵ بازی ابتدایی گل نمی‌زدید که عجیب بود. حالا این طلسم شکسته شد، آن هم در یک بازی مهم که منجر به برد تیم‌تان شد.
گل نزدن هرازچندگاهی در بعضی تیم‌ها ایجاد می‌شود. شاید یکی از عمده‌ترین مسائلی که در تیم ما وجود داشت، همین بود. ما در ۲ بازی ابتدایی مقابل استقلال و گل‌گهر موقعیت‌های خوبی داشتیم اما گل نشد. این فشار باقی ماند و حساسیت‌های زیادی ایجاد کرد. بخصوص مقابل تراکتور که می‌توانستیم برنده باشیم اما نتیجه برعکس شد. با همه این سختی‌ها، می‌دانستیم باید خیلی زود از دل چنین بحران‌هایی خارج شویم که بچه‌ها موفق شدند. در تیم ما بچه‌ها باتجربه و جوان کنار هم هستند. با این شرایط، هر چقدر جلوتر برویم، شرایط بهتر می‌شود و فکر می‌کنم گل نزدن مسأله خاصی نبود اما خدا را شکر برطرف شد.

 


کلاً مس رفسنجان بازی‌های خوبی انجام می‌دهد اما به سختی توانست ببرد.
 ببینید ما و تمام تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، در ابتدا با مشکل مواجه می‌شوند چون باید انطباق‌پذیری رخ دهد. حتی اگر همه بازیکنان تیم لیگ برتری شده باشند اما نگاه به تیم، لیگ یکی است. به خاطر همین تیم‌هایی که به تازگی به لیگ برتر آمدند، نیاز به زمان دارد تا این انطباق‌پذیری رخ دهد.


برای رسیدن به هدفی که مد نظر دارید، کار برایتان از همان هفته اول شروع شد یا اینکه همه چیز را از هفته ششم که اولین برد را کسب کردید، در نظر می‌گیرید؟

نه من از همان اول هدفم مشخص بود و آن را دنبال می‌کنم. می‌دانستیم در این مسیر با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم و خودمان را برای آن آماده کردیم تا راحت‌تر با آن برخورد کنیم. موانع را می‌شناسم و پیش‌بینی کردم چه شرایطی ممکن است برایمان پیش بیاید. برای همین با طمأنینه و آگاهانه با آن برخورد کردیم و دانه‌دانه آن را پشت سر گذاشتیم. مس رفسنجان در یکسری موارد کیفیت لازم را دارد و در برخی نقاط دچار ضعف بود که باید آن را برطرف می‌کردیم. برای لیگ برتر نیازمند این هستیم که در تمام ابعاد حرفه‌ای باشیم. با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد و ممکن است مصدوم بدهیم یا با محرومیت مواجه شویم. بازی‌ها هم فشرده است و همیشه در حال سفر هستیم. این سفرها برای ما کمی متفاوت‌تر از بقیه تیم‌هاست چون ما هر هفته از چمن مصنوعی به چمن طبیعی و برعکس نقل مکان می‌کنیم که این مسأله تأثیرگذار است. ما در این چند هفته اخیر و حتی برای بازی با نساجی، به فاصله ۴ روز مقابل حریفان‌مان بازی می‌کنیم که این سومین بازی پشت‌هم ‌ما است. اینها ابعادی است که در مورد آن صحبت می‌کنم. محیط باشگاه و شهر رفسنجان باید انطباق‌پذیری لازم را برای حضور در لیگ برتر داشته باشند. هواداران اکثراً شرایط را درک می‌کنند. البته یکسری هم هستند که نگاه هواداری دارند و تعدادی هم مغرض هستند که با آنها کاری نداریم اما بحث تیم و هدفی که تعیین شده قطعاً چالش دارد که باید سعی کنیم با چالش‌ها منطقی برخورد کنیم و آنها را یکی‌یکی کنار بزنیم.


در این مدت هم باشگاه حمایت خیلی خوبی از شما و تیم داشت که شاید همین مسأله انگیزه‌تان را برای کسب پیروزی بیشتر کرد.
 خوشحالیم که توانستیم ببریم. سعی می‌کنیم با دقت و تمرکز بیشتر به این روند ادامه دهیم. بچه‌ها این آگاهی و تمرکز را دارند. در این مدت هم دکتر سعدمحمدی و آقای زین‌الدینی مدیرعامل باشگاه و همچنین مهندس احمدی مدیریت مجتمع مس، اعضای هیأت مدیره و علی علیزاده خیلی حمایت و کمک کردند که از آنها تشکر می‌کنم چون با آگاهی نسبت به شرایط موجود، با طمأنینه شرایط را تحلیل می‌کنند. تیم مدیریتی درک کافی دارند و این درک از دکتر سعدمحمدی تا بقیه کمک کرد با آرامش بیشتری کار را دنبال کنیم.


بعد از ۵ هفته یک تغییر هم در کادرفنی داشتید و مجتبی سرآسیایی را به مس رفسنجان آوردید تا دستیارتان باشد.
 حضور مجتبی سرآسیایی به عنوان یک دوست و یک رفیق می‌تواند به ما کمک زیادی کند. از مجتبی به خاطر حضورش تشکر می‌کنم. بقیه اعضای کادرفنی هم خیلی تلاش می‌کنند و همه آگاه هستیم که کار سختی داریم. مجتبی تجربه خوبی دارد و همه تلاش می‌کنیم به معنای واقعی تیم باشیم.


این هفته بازی سختی مقابل نساجی مازندران دارید؛ تیمی که ۴ گل از سپاهان خورد و حالا به دنبال جبران است.
 نساجی تیم بسیار خوبی است که کادرفنی خیلی خوبی هم دارد. بازی کردن با این تیم، آن هم در قائمشهر همیشه سخت است. با تمرکز لازم قطعاً برای این بازی پا می‌گذاریم و امیدواریم به چیزی که مدنظرمان است، برسیم.


پرسپولیس شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی به میدان برود. پیش‌بینی‌تان از این بازی چطور است؟
 از ته قلبم برای نماینده کشورمان در آسیا آرزوی موفقیت دارم. پرسپولیس افتخار کشورمان است که بازی سختی مقابل نماینده شرق آسیا دارد. البته ما در سال‌های اخیر مقابل شرق آسیا نتایج خوبی گرفتیم. گل‌محمدی هم مربی خوبی است که می‌داند برای موفقیت تیم باید چه کند. امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود و این افتخار به ایران برسد.

منبع: ایران ورزشی

محمد ربیعی (مربی) مس رفسنجان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محمد ربیعی مربی مس رفسنجان نفت مسجدسلیمان انطباق پذیری مس رفسنجان لیگ برتر گل نزدن بچه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!

بازیکن سابق فولاد بعد از درخشش در بازی‌های اخیر در مورد چینش ترکیب بازیکنان این تیم خوزستانی ادعای عجیبی مطرح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز هشتم اسفند ماه سال جاری و در ‌آخرین ساعت نقل‌وانتقالات باشگاه فولاد خوزستان نام سه بازیکن خروجی خود را منتشر کرد. گادوین منشا، سعید واسعی و محمد آبشک. واسعی که پیش از این سابقه بازی در تراکتور و پیکان را هم دارد، با مارتینس سرمربی اسپانیایی رابطه خوبی نداشت و  بهرام رضاییان مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد جدایی این بازیکن اخیراً اظهار داشت: «از روزی که من مدیرعامل باشگاه شدم تا روز پایان همکاری، واسعی فقط در پشت دروازه تمرین می‌کرد و کادر فنی روی او نظری نداشت».

واسعی: شادی گلم مقابل استقلال 2 دلیل داشت

این بازیکن 29 ساله بعد جدایی از جمع فولادی‌ها، راهی مس رفسنجان شد و در این تیم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد. به نظر می‌رسد سبک بازی مورد علاقه محرم نویدکیا و روابط توأم با احترامی که وی نسبت به بازیکنان تیم رفسنجانی داشته؛ بازدهی بازیکنان این تیم را به حداکثر خودش رسانده است. این مسئله روی واسعی هم تأثیرگذار شد و حتی توانست مقابل تیم سابقش گلزنی کند.

در همین راستا وقتی دیروز (پنجشنبه) مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی  مقابل پیکان صف‌آرایی کرد و برنده از میدان خارج شد. هافبک نارنجی‌پوشان در روزی که پاس گل داد و در ضیافت پنالتی‌ها، زننده یکی از توپ‌های تیمش بود در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به مسائل باشگاه فولاد داشت. این بازیکن ادعا کرد در زمان هدایت سرمربی اسپانیایی، یکی دو بازیکن در چینش ترکیب فولاد دخیل بودند و همین موضوع باعث آزارش شده است.

با توجه به اینکه باشگاه خوزستانی در فصل بیست‌وسوم فولاد نتایج خوبی کسب نکرده و به‌عنوان قعرنشین یکی از کاندیدای سقوط به شمار می‌رود، نیازمند است به این ادعا رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • جی اوسو دلیل نمایش ناامیدکننده مقابل برادرش در رسلمنیا 40 را فاش کرد/ اخبار WWE
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران