Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون به تک‌روی سعد حریری در روند تشکیل دولت و انتخاب وزرا بدون مشورت با رئیس جمهور اعتراض دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در واکنش به اظهارات مغالطه آمیز در بیانیه دفتر رسانه‌ای «سعد حریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان درباره مواضع «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور در روند تشکیل دولت اعلام کرد که رئیس جمهور اساساً با روش توزیع پست های وزارتی در میان مولفه های مختلف مخالف بوده و هنوز گزینه های پیشنهادی نخست وزیر مکلف برای تصدی این پست ها مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان آمده است که میشل عون پس از اینکه متوجه شد استانداردهای لازم در توزیع پست های وزارتی رعایت نشده و معیارها یکسان نیست از سعد حریری خواست تا درباره آنها تجدید نظر کند.

بر اساس این بیانیه میشل عون همچنان به این موضوع که حریری نام وزرا به ویژه وزرای مسیحی را به شکل انفرادی و بدون توافق با رئیس جمهور انتخاب می کند معترض بوده و در این زمینه به قانون اساسی که طبق آن تشکیل دولت باید با توافق رئیس جمهور و نخست وزیر صورت بگیرد استناد می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که رئیس‌جمهور لیست خاصی درباره اسامی نامزدهای مورد نظر خود برای تصدی پست‌های وزارتی ارائه نداد، بلکه در حین گفتگو با حریری مجموعه ای از گزینه ها را مطرح کرد که هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که سعد حریری هر بار که برای دیدار با میشل عون به کاخ بعبدا (ریاست جمهوری) می رفت پیشنهادی متفاوت از دیدارهای قبلی ارائه می‌داد و ساختاری که در آخرین نشست خود با رئیس جمهور مطرح کرد با همه ساختار های قبلی متفاوت بود.

گزارش| تشکیل دولت لبنان گروگان جلب رضایت غرب و عربستان

بر اساس بیانیه مذکور میشل عون در گفتگو با سعد حریری بر ضرورت رایزنی با روسای فراکسیون های پارلمانی که باید در نهایت رای اعتماد را به دولت بدهند تاکید کرد. همچنین رئیس جمهور هرگز نمی‌خواهد تجربه دولت‌های قبلی و تنش‌های سیاسی بار دیگر تکرار شود.

طبق این بیانیه، خواسته رئیس جمهور در درجه اول تشکیل یک دولت هماهنگ است که بتواند با چالش های دشوار کشور در مرحله کنونی مقابله کند که این امر نیاز به تعامل صریح و واقع‌بینی بدون لجاجت و تحریف واقعیت‌ ها دارد.

از سوی دیگر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره تحولات اخیر این کشور و ادامه بن‌بست سیاسی اظهار داشت ،ما اکنون در شرایط بسیار سختی هستیم و وارد تونلی شده‌ایم که نمی دانیم چگونه باید از آن خارج شویم و روند تشکیل دولت کاملا به بن‌بست خورده است.

وی افزود که نخست وزیر مکلف و رئیس جمهور باید علت این بن بست سیاسی را تشریح کنند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، وضعیتی که اکنون به آن رسیده‌ایم مستلزم تشکیل سریع دولت است.

دفتر سیاسی جنبش امل نیز با تاکید بر لزوم تشکیل سریع دولت درباره خطرات ادامه بن‌بست سیاسی و به تأخیر انداختن زمان تشکیل کابینه هشدار داد.

واقعیت آن است که سعد حریری از ابتدا مانند دوره گذشته به دنبال تشکیل کابینه‌ای مطابق خواست محور آمریکایی-فرانسوی-سعودی یعنی بدون حضور حزب‌الله بود و بحث دولت تکنوکرات بدون حضور احزاب سیاسی نیز در همین راستا مطرح شد. این بار نیز حریری قصد دارد به هر روشی که شده ساختار مورد نظر خود را بر دولت جدید لبنان تحمیل کند و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد پرونده تشکیل دولت در این کشور تا مدت‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل دولت رئیس جمهور نخست وزیر سعد حریری میشل عون پست ها بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه