Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:48:28 GMT

از دورهمی‌های شب یلدا پرهیز شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۱۳۹۰

از دورهمی‌های شب یلدا پرهیز شود

پیرحسین کولیوند درباره روند برگزاری شب یلدا گفت: تاکنون ثابت شده دورهمی ها و اجتماعات یک عامل اصلی انتقال کرونا است. بنابراین باید از دورهمی‌ها پرهیز شود. سلامت مردم برای ما از اهمیت برخوردار است.

به گزارش برنا؛ پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور در برنامه انتهای الوند در  تشریح آخرین اقدامات قرارگاه پشتیبانى طرح شهید قاسم سلیمانىگفت: باید هر خانه را  به پایگاه سلامت  تبدیل کرد این مقوله  قطع زنجیره ویروس کرونا را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  در این طرح گروه های آموزش دیده  شناسایی مناسبی از بیماران انجام داده اند. تاکنون دو هزار 500 تیم  نفر در طرح شهید سلیمانی فعال هستند.  هر تیم 15 نفر به سرپرستی یک پزشک و 4 نفر از گروه های واگیر و 10 نفر پرستار به پوشش 50 بیمار می‌پردازند. تمامی گروه ها به به تب سنج  و  رپید تست مجهز هستند.

کولیوند با بیان اینکه رپید تست کمتر از نیم ساعت به بررسی و آزمایش می‌پردازند، تاکید کرد: در صورت تست مثبت افراد مبتلا جدا سازی می‌شوند. اگر در منازل این افراد امکان جداسازی نداشته باشند آنها به هتل‌های خدمات دهنده در طرح شهید سلیمانی منتقل می‌شوند.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: این تیم به آموزش خانواده‌ها می پردازند و خانواده ها هم همکاری می کنند. اگر برای برخی خانواده ها امکان جداسازی وجود نداشته باشد از ظرفیت هتل ها، مسافرخانه ها و مراکز مراقبت سلامت استفاده می‌شود. در این اماکن تیم های مراقبت حضور دارند. در حین مراقبت افراد نیازمند به درمان به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

کولیوند تاکید کرد: در این طرح شناسایی به موقع است. بیمار قبل از شدت گرفتن  بیماری باید به بیمارستان منتقل شوند.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: افرادی هم که درمان شده اما ناقل بیماری هستند می‌توانند از مراکز منتقل شوند. تمامی هزینه ها در این مراکز بر عهده دولت است.

کولیوند گفت: افراد فعال در این زمینه بیشتر از جامعه بسیج پزشکی استفاده شده است. در ضمن این تیم خرید افراد را هم انجام داده و مایحتاجشان را در اختیار قرار می‌دهند. تمامی دستگاه‌ها برای این طرح وارد عرصه شده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی دستگاه ها، هتل ها  و مراکز اقامتی را با کمترین هزینه در اختیار این طرح  قرار داده‌اند. هدف کاهش تعداد بیماران بستری است.

 کولیوند درباره روند برگزاری شب یلدا گفت: تاکنون ثابت شده دورهمی ها  و اجتماعات یک عامل اصلی انتقال کرونا است. بنابراین باید از دورهمی‌ها پرهیز شود. سلامت مردم برای ما از اهمیت برخوردار است.

رییس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: گروه های اورژانسی در تهران کمتر از 14 دقیقه و موتورسوارها کمتر از 10 دقیقه به محل حاضر می شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کولیوند زهرا سلیمانی طرح شهید سلیمانی اورژانس کشور دورهمی ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • گفت‌وگو با علی فروتن درباره برنامه تازه‌اش/ دورهمی فیتیله‌ای‌ها در برنامه «فی تی لند»
  • گفت و گو با علی فروتن درباره برنامه تازه‌اش/ دورهمی فیتیله‌ای‌ها در برنامه «فی تی لند»