Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید ملانوری» در پیامی به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش و فناوری با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب که "علم و تحقیق، کلید قطعی پیشرفت کشور است" افزود: تحولات زندگی بشر در قرن بیستم، بیانگر اهمیت جایگاه علم و تحقیق در پیشرفت جوامع است، به گونه‌ای که امروزه علم و دانایی از محورها و شاخص‌های اصلی تعالی به شمار رفته و بسیاری از کشورهای پیشرفته، وقت و هزینه بسیاری را به توسعه این نیاز اساسی اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به مرور زمان و با صنعتی شدن زندگی و شتاب‌گیری توسعه، علم و دانشی اهمیت یافت که بر مبنای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام گرفت، به نوعی که پژوهش امری لازم و حیاتی برای توسعه کشورها به شمار رفته و موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پژوهش در هر موضوعی، در حقیقت تلاش برای حصول بهترین راهکارِ ممکن برای حل مشکلات و موانع موجود است و به عنوان یک کار علمی خلاقانه به کشف راهبردهایی برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه می‌انجامد، البته این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که امروزه، پژوهشی کاربردی است و می‌تواند تحول ایجاد کند که به ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود توجه داشته و راه‌های رسیدن به ارزش افزوده از طریق آنها را عملیاتی نماید.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در موضوعات مختلف کاربرد داشته و بتواند منجر به بهره‌وری بیشتر در امور و ایجاد توسعه پایدار شود.

ملانوری اظهار داشت: این موضوع در استان زرخیز و ثروتمند خراسان جنوبی، اهمیت بیشتری دارد و می‌توان به جرأت گفت تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی در اولویت می‌باشند که بتوانند ما را در استفاده هرچه بهتر از معادن غنی، کانی‌های متنوع، محصولات کشاورزی منحصر به فرد، صنایع دستی فراوان و جاذبه‌های گردشگری خارق العاده رهنمون باشند و توسعه پایدار را برای استان به ارمغان آورند.

وی گفت: اینجانب ضمن تبریک و تهنیت هفته پژوهش و فناوری با عنوان "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید"، به اساتید محترم دانشگاه‌ها و مراکز علمی، دانشجویان، محققین، پژوهشگران و صاحبنظران، با اعتقاد به این که تحقیق، پژوهش و فناوری، نبض تپنده تولید و خودکفایی است، امیدوارم بتوانیم در سایه همدلی و تعامل، با تدبیر و هم‌اندیشی، به گونه‌ای اقدام کنیم که ضمن برنامه‌ریزی درست و تصمیم‌گیری منطقی، در استفاده از استعدادهای استان به خوبی گام برداریم و با رونق و جهشی که در فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی رقم خواهد خورد، به زودی شاهد توسعه همه جانبه و پایدار استان عزیزمان باشیم.

از ایزد دانا و توانا، توفیق روزافزون جامعه تحقیقاتی استان را در راستای پویایی، آبادانی، پیشرفت، تعالی و توسعه استان خواهانم.

برچسب‌ها هفته پژوهش حمید ملانوری توسعه اقتصادی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش حمید ملانوری توسعه اقتصادی خراسان جنوبی هفته پژوهش حمید ملانوری توسعه اقتصادی خراسان جنوبی اخبار کنکور پژوهش و فناوری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است