Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی شامگاه دوشنبه (روز گذشته)، پروازهای خود را به سوریه از سر گرفت.

 پایگاه خبری «الخلیج الجدید» گزارش داد که طی چهار سال گذشته، این نخستین پروازی بود که از ریاض به مقصد فرودگاه بین‌المللی دمشق صورت گرفت.

این پرواز پس از توقف پروازها بین دو کشور از سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، به سبب جنگ و حضور تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان علیه ملت سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، روابط بین دمشق-ریاض متشنج شد.

این در حالی است که دولت سوریه بارها تأکید کرده است که دولت سعودی، حامی تروریست‌ها در سوریه بوده است.

در اوایل سال جاری، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که مسئولان سعودی و سوری در نیویورک با هم دیدار و بر لزوم کاهش تنش بین یکدیگر، تأکید کردند.

به گفته رسانه‌ها، این دیدار بین بشار الجعفری، نماینده وقت سوریه در سازمان ملل با «عبدالله المعلمی» همتای سعودی وی انجام شد.

نماینده سعودی در این دیدار گفته بود که ریاض [پس از بی‌نتیجه بودن سیاست گذشته خود] به این نتیجه رسیده است که باید مشکلات خود با دمشق را حل کند.

«علی حمود» وزیر حمل‌ونقل سوریه هم چندی پیش از پروازهای روزهای آینده از فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داد و گفت که فرودگاه بین‌المللی حلب پس از آزادسازی کامل این شهر و پس از ده سال، بازگشایی شد.

وی تأکید کرد که پروازهایی از این فرودگاه به مصر انجام خواهد شد و علت پروازهای حلب به قاهره به این خاطر است که شهروندان سوری بسیاری در قاهره حضور دارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ریاض پرواز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

مسیر پرواز تهران_زاهدان_مشهد تغییر کرد.

روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد