Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@13:10:17 GMT

افزایش جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۲۳۳۲

افزایش جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا

رویداد۲۴ روزنامه «جوان» در ادامه نوشت: هرچند محدودیت‌های اعمال‌شده به جهت بیماری کرونا در بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گرفته‌است، ولی در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی به صورت زیرزمینی و شاید در شرایط غیر بهداشتی، این عمل‌ها انجام می‌گیرد. در نتیجه شاهد موجی از عمل‌های غیرضرور جراحی پلاستیک هستیم که آمار رسمی آن‌ها هم ارقام بسیار خیره‌کننده‌ای را در این ایام خاص نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران پایتخت عمل جراحی بینی در جهان است! زیبایی از مفاهیم نسبی و ناپایداری است که از دوره‌ای به دوره دیگر متفاوت است، ولی میل به زیباشدن از امیالی است که همه انسان‌ها به آن گرایش دارند. هر چند ایران را پایتخت اعمال جراحی زیبایی در جهان می‌دانند، ولی امریکا رتبه اول را در این زمینه نصیب خود کرده و طبق آمار، ایران در سال ۲۰۱۷ مقام بیستم جدول را داراست. از طرفی با توجه به مناسبات جغرافیایی، ایران را می‌توان سردمدار عمل جراحی بینی در جهان دانست که البته این رکورد در چینی‌ها در عمل زیبایی چشم نمود پیدا کرده است. اگرچه در برخی موارد هم اعمال جراحی صرفاً زیبایی نیست، ولی تحت عنوان عمل زیبایی صورت می‌گیرد، اما با توجه به شرایط بیماری کرونا و با در نظر گرفتن سلامت به عنوان اولویت نخست جامعه، شیوع انجام عمل‌های جراحی در این دوران بسیار غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

در همین رابطه دکتر امان الله قرائی مقدم، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه خوارزمی گفت: «رونق عمل‌های جراحی در جامعه، پدیده‌ای در راستای وجهه‌خواهی، خودنمایی و نوعی تشخص‌طلبی است که بالاخص در کلانشهر‌ها به عنوان هویت‌یابی در نتیجه گمنامی به وجود آمده است. در این جوامع، ظاهر افراد معرف آنهاست که از دارایی‌های مادی از قبیل اتومبیل و زیورآلات آغاز شده و تا چهره و اندام ظاهری افراد ادامه می‌یابد.»
بیشتر بخوانید: جهش‌ دوباره ویروس کرونا/ بابت نوع جدید ویروس نگران باشیم؟این جامعه‌شناس در ادامه با اشاره به اینکه زیبایی‌خواهی در همه ادوار در جامعه ایران وجود داشته است، افزود: «نمونه بارز زیبایی‌خواهی‌ها در خالکوبی‌های روستاییان و عشایر مشهود است که غالباً در بین دو ابرو یا میان انگشتان دست صورت می‌گرفت. از طرفی پتلاچ کردن و فخرفروشی یا خودنمایی‌هایی که در جامعه وجود دارد، روز به روز و به واسطه فضای مجازی قدرت می‌گیرد و افراد را به سطحی‌نگری‌های مادی سوق می‌دهد. پیرامون مقوله زیبایی که از دیدگاه مردم‌شناسی متفاوت است و هر جامعه‌ای زیبایی را تعریف و مد روز را تعیین می‌کند، می‌توان گفت که این مقوله در بین فرهنگ‌های گوناگون، انواع مختلفی دارد؛ به عنوان مثال در ژاپن پا‌های لاغر و در اقیانوسیه گردن بلند و همچنین در میان آفریقایی‌ها لب‌های بسیار کشیده مرسوم است.»

قرائی‌مقدم ضمن بیان اینکه گرایش افراد در دوره کرونا به اعمال جراحی بیشتر جنبه مادی دارد و افراد به دنبال کاهش هزینه‌ها و نیز مراجعات به کلینیک‌ها با پول کمتر می‌توانند به مقصود خود برسند، اظهار کرد: «جامعه ایران صوری شده و به ظواهر بیشتر اهمیت می‌دهد و بیشتر حسی و مادی شده است و افراد به ظاهربینی گرایش پیدا کرده‌اند. حسیات و مادیات به اوج رسیده و در چنین جامعه‌ای، اگوئیسم و خودخواهی حکمفرما است و نوعی شیء‌سروری دیده می‌شود؛ یعنی افراد با اشیا شخصیت می‌گیرند و احترامشان با دارایی‌های آن‌ها ارتباط مستقیم خواهد داشت.»

وی در پایان با بیان اینکه فناوری، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری می‌آورد، گفت: «ترمیم لب و بینی و از این قبیل هم در راستای همین تجمل‌گرایی‌هاست که البته اعتقادات و باور‌های دینی و نیز تبلیغات رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی هم در این بحث بسیار تأثیر دارد و در ادامه الگوبرداری‌های جوانان از سلبریتی‌های غربی است. گاهی برخی از اعمال جراحی عجیب و غریب، چون گوش الاغی یا چشم گربه‌ای به این دلیل است که فرد به نوعی التماس می‌کند که مردم او را ببینند و اینجاست که معیار‌های دینی رنگ می‌بازد و وقار و متانت از بین می‌رود و عقده‌های درونی افراد به جامعه تزریق می‌شود.» لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جراحی زیبایی جراحی پلاستیک ویروس کرونا در ایران اعمال جراحی جامعه ای عمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن موسایی مسئول موقوفات، منابع پایدار، امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان و نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تبیین ویژگی‌های طاغوت، اظهار داشت: طاغوت در اسلام به معنای طغیان‌گر و تجاوز کننده از حدود الهی شناخته می‌شود، حدودی که سراسر منطبق با فطرت آدمی وضع شده است بنابراین افراد و قدرت‌هایی که بر خلاف فطرت رفتار کنند را باید طاغوت بدانیم.

وی افزود: بر اساس فطرت، همه ما از ظلم، قتل، دروغ، فحشاء، تزویر و ریا انزجار داریم؛ هیچکس را نمی‌توان پیدا کرد که بگوید از مورد ظلم واقع شدن لذت می‌برد یا دوست دارد به واسطه دروغ در معرض اطلاعات غلطی قرار بگیرد از این رو با توجه به اینکه این اعمالِ دارای منافات با سرشت آدمی، جامعه را از مسیر رستگاری دور می‌کند مؤمنین باید برای جلوگیری از انحرافات عمومی در مقابل طاغوت بایستند.

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان، تأکید کرد: نتیجه سکوت در مقابل اعمال خلاف واقع، طاغوتیان رسیدن به موضعی است که جامعه اسلامی در سال ۶۱ هجران به آن رسید و در برابر سکوت عده‌ای و همراهی عده‌ای دیگر امام جامعه به بدترین شکل ممکن به شهادت رسید؛ شهادت رهبر جامعه مسلمین تاوان بی‌تفاوتی مسلمانان به اعمال ضد اسلامی و انحرافات بود و همین بی‌تفاوتی زمینه را برای جنایات بعدی هموار کرد.

موسایی عنوان‌کرد: شناختن منافق کار بسیار سختی است اما شناختن طاغوت سهل و دسترس پذیر است، کافیست به دقت به اطراف خود نگاه کنیم؛ امروز چه کسی کشورهای دنیا را به بهانه‌های واهی تحریم می‌کند؛ بازار اسلحه و سلاح‌های کشتار جمعی در دست چه کسانی است؟ چه کشوری قطعنامه‌ها را بر علیه رژیم منحوس صهیونیستی وتو می‌کند؛ حامی اصلی شبکه‌های دروغ‌پرداز معاند کدام کشور است؟ قطعاً پاسخ همه این سوالات ایالات متحده آمریکا است که امام امت به حق آن را شیطان بزرگ نامید.

نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان هرمزگان بیان‌کرد: رژیم منحوس صهیونیستی نیز مصداقی عینی برای طاغوت است که حافظ منافع شیطان بزرگ در غرب آسیا است اما این‌ها غافل هستند از اینکه خداوند وعده داده است ظالمین و طاغوت را نابود سازد.

وی ادامه داد: قرآن در آیه ۵۳ سوره ذاریات قوم حضرت نوح را پیرو طاغوت معرفی کرده، قومی که به بلای بد دچار شدند و صغیر و کبیرشان در طوفان الهی غرق شدند؛ وقتی به این ماجرا می‌نگریم می‌بینیم مقام و منزلت حیواناتی حضرت نوح علیه‌السلام جمع آوری کرد از انسان‌های پیرو طاغوت بالاتر بود چرا که آن‌ها لیاقت نجات پیدا کردند اما انسان‌های طغیان‌گر در سیل تعدی به حدود الهی غرق شدند.

استار حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره نبا گفت: جهنم کمین‌گاهِ اهالی طاغوت است و پیروان طاغوت در واقع هم در این دنیا به جهنم کشیده خواهند شد و هم در آن دنیا چرا که نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است و این نابودی با خار و خفیف شدن همراه خواهد بود چنانچه در هفتم اکتبر شاهد بودیم رژیم صهیونیستیِ مغرور و متکبر که به گنبد آهنینش می‌نازید در برابر یک گروه ساده از مقاومت فرو پاشید و جمهوری اسلامی ایران نیز در عملیات وعده صادق به همگان نشان داد که بُتی که از این رژیم در ذهن کشورهای جهان و منطقه ساخته‌اند حتی با یک هلُ در سیلاب جنایات خود و خون بی‌گناهان غرق خواهد شد.

کد خبر 6089460

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟