Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:49:19 GMT

دادستان بیرجند گره «طرح فرزان» را باز کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۲۳۹۱

دادستان بیرجند گره «طرح فرزان» را باز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جاوید صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتصال بافت فرزان از سال ۸۳ در بیرجند آغاز شده که بنا به دلایل و مشکلات متعدد همچون تملک نشدن املاک واقع در این طرح پس از ۱۳ سال از ابتدای سال ۹۷ با تملک هفت ملک مسکونی و ۹ ملک تجاری واقع در این طرح، مجدداً آغاز شد که تخریب املاک باقیمانده در معبر فرزان نقطه پایانی بر داستان ۱۵ ساله این طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج برخی محلات از بن‌بست مواصلاتی

وی افزود: برخی از محلات کم‌برخوردار شهر مانند محله های خیرآباد، موسی بن جعفر(ع)، کاظمیه، الهیه، صمدی، وحدت و غیره به دلیل نداشتن مسیر ارتباطی مناسب با مرکز شهر در حالت بن‌بست قرار داشتند که با اجرای این معبر ضمن حل مشکل ترافیکی بخشی از شمال و جنوب شهر محلات موصوف از بن بست ترافیکی خارج می‌شوند.

شهردار بیرجند تصریح کرد: طرح فرزان در سال  ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دست ما رسیدو همچنین طرح ساخت پل موسی بن جعفر (ع) نیز از سال ۹۲ آغاز و تنها با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ما تحویل داده شد.

اختصاص ۷ میلیارد تومان جهت تملک املاک

جاوید با بیان این که املاک اصلی شامل هفت ملک مسکونی و ۹ ملک تجاری باقی مانده به متراژ دو هزار متر مربع توسط شهرداری تملک شد، خاطرنشان کرد: از ۹ آذر ۹۶ که توفیق حضور به عنوان خدمتگذار مردم شهر بیرجند را پیدا کردم، این معبر دغدغه اصلی من و شورای شهر بود، در همین راستا قریب به هفت میلیارد تومان جهت تملک از بودجه شهرداری را به این طرح اختصاص دادیم. 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح فرزان گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح تعریض خیابان ۳۰ متری فرزان، شهرداری در راستای لایحه قانونی تملک، اقدامات تملیکی در خصوص تنها ملک باقیمانده در معبر را انجام داد.

تخریب آخرین ملک موجود در مسیر طرح

شهردار بیرجند ادامه داد: این ملک در تملک شهرداری بیرجند بود و با توجه به عدم توافق با مالک، در راستای قانون دستور تخلیه و خلع ید از ملک مذکور توسط مراجع ذی‌صلاح قانونی صادر شد که پس از هماهنگی با مراجع مربوطه با حضور ضابطین عام و رضایت مالکین نسبت به تخریب کل ملک و آزادسازی شارع اقدام گردید.

جاوید تصریح کرد: این ملک باید از ۲ سال گذشته تعیین تکلیف می‌شد که در بازرسی میدانی توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور تخریب این ملک در راستای لایحه قانونی تملک و به جهت خطرساز بودن آن  صادر شد.

وی عنوان داشت: شهرداری با واگذاری مکانی مناسب به مستاجرین ملک به صورت موقت اقدام نمود و برابر قانون نسبت به آزاد سازی شارع عام بدلیل خطر ساز بودن و خرید و تملک آن اقدام گردید.

شهردار بیرجند در پایان  ضمن تشکر از همکاری کلیه مراجع ذی صلاح و مالکین در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: قطعا حل این مشکل بدون همکاری مراجع ذی‌صلاح و مالکین املاک واقع در طرح امکان پذیر نبود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج
 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرجند دادستان دادگاه های عمومی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم