Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه مغرب علیرغم عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که کشورش به حمایت از مسأله فلسطین ادامه می دهد!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از النشره، «محسن الجزولی» معاون وزیر خارجه کشور مغرب سخنان جدیدی را پیرامون عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی مطرح و از این اقدام، حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وی در خصوص روابط کشور مغرب با رژیم صهیونیستی گفت: این روابط پیشتر نیز وجود داشته است و ما تنها مناسبات خود با اسرائیل را از سر گرفتیم. این مقام مغربی ضمن دفاع تمام قد از اقدام کشورش در عادی سازی روابط با تل آویو، مدعی شد: مغرب همواره برای تحقق صلح در منطقه تلاش می کند! وزیر خارجه مغرب در ادامه مدعی شد که کشورش همچنان به حمایت از مسأله فلسطین ادامه می دهد!

پیشتر هم وزیر خارجه مغرب در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته بود: همکاری‌ها با اسرائیل در عرصه‌های مختلف آغاز خواهد شد. سابقه روابط ما با اسرائیل به دهه ۷۰ بازمی گردد. وی همچنین اعلام کرد: آنچه که اکنون رخ داده، اتفاق مهمی است. ما به سمت احیای تمامی کانال‌های ارتباط دیپلماتیک با اسرائیل گام برمی داریم.

این مقام مغربی در ادامه یادآور شد: گردشگران مغربی به اسرائیل می‌روند و متقابلاً گردشگران اسرائیلی به مغرب سفر می‌کنند. پیشتر رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پست توئیتری از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین اقدام مغرب در عادی سازی روابط با تل آویو را محکوم کرده‌اند. این گروه‌ها با صدور یک بیانیه اعلام کردند که مغرب باید از ریاست کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی کنار گذاشته شود. در این بیانیه آمده است: توافق سازش با رژیم صهیونیستی به مثابه از پشت خنجر زدن به امت اسلامی بوده و خیانت به فلسطین و بیت المقدس به شمار می‌رود.

در همین حال، «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در این ارتباط، تصریح کرده بود: عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی خنجری از پشت به ملت فلسطین بود. عادی‌سازی روابط به مثابه هدیه به دشمن صهیونیستی بخاطر جنایات علیه ملت فلسطین است.

این عضو ارشد حماس در ادامه یادآور شد: عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی در جنایات این رژیم علیه فلسطینیان شریک هستند. الزهار ضمن درخواست از پارلمان مغرب برای جرم خواندن عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، علمای امت اسلامی را نیز به محکومیت هرگونه رابطه با این رژیم و مقابله با آن فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی رژیم صهیونیستی تل آویو عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد