Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه فانی امروز در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص فعالیت سه ماهه سامانه تصمیم در کیش گفت: چند سالی هست که این سامانه در ایران راه‌اندازی شده و تنها برخی مناطق از جمله کیش از این سامانه برخودار نبودند که خوشبختانه امسال نیز در جزیره کیش نیز برای زوجین خواهان طلاق توافقی راه اندازی شد. بعد از مذاکرات اداره بهزیستی کیش با دادگستری بنرهایی در دادگستری و دفاتر پیشخوان قضایی برای اطلاع رسانی و راهنمایی افراد نصب و در ادارات مربوطه و رسانه‌ها و صفحه اینستاگرام آغاز به کار این سامانه و نحوه عملکرد آن اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف اصلی این سامانه را سازش دانست و افزود: سامانه یک فاصله زمانی ایجاد می‌کند تا افراد از مشاوره برخوردار شوند. این یک اتفاق خوب برای زوجین است؛ علی الخصوص آن دسته که دارای فرزند هستند، حتی در صورتی که به سازش منتهی نشود. ما به مراجعان خود هنگام غربالگری می گوییم که هدف از این مشاوره سازش است اما درغیر این صورت شما را برای روبرو شدن با طلاق از لحاظ روحی توانمند و فرزندان را با مهارت هایی برای مواجهه اصولی با این اتفاق آشنا می کند. البته باید اشاره کنم این سامانه تنها برای زوجینی است که خواهان طلاق توافقی هستند. اما درصورتی که زن یا مرد وکالت طلاق را داشته باشند می تواند یک طرفه اقدام کنند.

فانی در ادامه به عملکرد این سامانه اشاره کرد و گفت: افراد با مراجعه به سایت zaman.behzisti.net ثبت نام کرده و سامانه یک روز و ساعت را به انتخاب خود زوجین مشخص می کند، بعد از آن برای آنها پیامکی ارسال می شود که شامل آدرس مرکز بهزیستی برای غربالگری است. هر جلسه ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان خواهد بردکه البته بسته به مراجعه کننده متغیر است. در مرحله بعد ما پرونده را تکمیل می کنیم و به مشاوره های دولتی و غیر دولتی ارجاع می دهیم. در این مرحله نیز پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که شامل آدرس مرکز مشاوره ای است که زوجین باید مراجعه داشته باشند. بعد از اتمام جلسات، روانشناس بعد از ۴۰ روز دسترسی پیدا می کند و نتیجه جلسات را برای کارشناس ارجاع می‌زند. در انتها کارشناس، پرونده را مطالعه می‌کند که در این صورت اگر زوجین به سازش رسیده باشند پرونده بایگانی می شود، اما اگر به سازش نرسیده باشند به دفتر پیشخوان قضایی که در ساختمان ۲۰ است پرونده ارجاع داده خواهد شد و دوباره برای افراد پیامک ارسال می‌شود. در این مرحله پرونده دیگر از دسترس بهزیستی خارج و زوجین تنها باید به پیشخوان مراجعه کنند.

فانی در ادامه تاکید کرد : طلاق در گذشته به حوزه اورژانس اجتماعی اختصاص داشت اما از زمانی که این سامانه راه‌اندازی شد به حوزه پیشگیری واگذار شد، بیشتر جنبه روانشناختی پیدا کرده است و افراد برای مشکلات مادی مانند نفقه و مهریه و مسایلی این چنین در ادامه روند طلاق باید از طریق حوزه قضایی اقدام کنند.

 او در ادامه افزود: خوشبختانه بعد مثبت این سامانه در اجباری بودن آن است و زمانی را به افراد خواهان طلاق اختصاص دهد که شاید موجب شود برخی طلاق‌ها به سازش ختم شود. برخی اوقات افراد جلسات مشاوره را ادامه نمی دهند که با پیگیری متوجه می شویم دیگر سازش صورت گرفته و افراد به جلسات خود خاتمه داده اند. در مجموع باید اشاره کنم سامانه تصمیم این اجازه را به افراد می دهد که برای تصمیم طلاق خود اقدام کنند اما از طرفی این نکته را متذکر می شود که حتما این مراحل را برای رسیدن به خواسته خود باید پشت سر گذارند. حال  زوجین در مراحل مشاوره مهارت های کنترل خشم و یا تصمیم‌گیری را آموزش می بینند که این امر در تصمیم نهایی آنها تاثیرات مثبت بسیاری می گذارد. متاسفانه ما از کودکی مهارت تصمیم گیری را آموزش ندیده ایم در حالی که باید از پیش دبستانی این آموزش ارائه شود. هدف ما این است که مشاوره جزیی از زندگی افراد شود. بنابراین این جلسات کمک می کند که افراد در ارتباطات بعدی خود مهارت کسب کنند .

کارشناس حوزه پیشگیری با اشاره به دو سازش صورت گرفته در طی فعالیت این سامانه در کیش گفت: برای ارائه آمار کلی باید یکسال بگذرد تا بتوانیم موارد را از زمانی که سامانه از بخش اورژانس اجتماعی به بخش پیشگیری ارجاع داده شده است، با هم مقایسه کنیم و آماری کلی بدست آوریم.

برچسب‌ها کیش مشاوره جزیره کیش طلاق سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش مشاوره جزیره کیش طلاق سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش کیش مشاوره جزیره کیش طلاق سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است