Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی با اعلام برگزاری آنلاین هفتمین دوره جشنواره استانی گرامیداشت صنعت چاپ، گفت: فرهنگ و فرهنگ سازی هنرصنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌برِ تولید محصولات فرهنگی به شمار می‌آید که همواره به عنوان یکی از محور‌های اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال برای هفتمین سال پیاپی جشنواره صنعت چاپ به صورت آنلاین با سخنرانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران برگزار می‌شود.

سهرابی بیان کرد: این برنامه پنجشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در سالن سبز تالار حافظ به همراه تجلیل از پیشکسوتان، چاپخانه داران و چاپچیان نمونه استان فارس، برگزار خواهد شد و از همه برگزیدگان که مشخص شده‌اند فیلم و کلیپی تهیه شده و در روز برنامه ابتدا اسم برگزیده‌ها آورده می‌شود و سپس فیلم و کلیپ آن‌ها پخش می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و پایش سرمایه گذاری، بیان کرد: صنعت چاپ همواره ظرفیت‌های بیشماری را در خود جای داده است، ظرفیت‌هایی که شایسته است با برنامه‌هایی مدون و کارشناسی شده و شناخت دقیق و تخصصی اهالی آن بتواند پیشرفت و توسعه لازم را حاصل کند.

سهرابی ادامه داد: نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید و زنجیره ارزش محصولات در دست تولید بی شک شاخص بزرگی در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند و با توجه به سرمایه گذاری و متعاقباً مسیر صادرات یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد غیر نفتی است و بخش دیگر تأثیر این صنعت در ورود محصولات جدید به بازار داخلی و صادراتی است. صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازار‌های محصولات جدید است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در بحث فرهنگ و فرهنگ سازی نیز هنرصنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌برِ تولید محصولات فرهنگی بحساب می‌آید که همواره به عنوان یکی از محور‌های اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است. همچنین این صنعت چرخه اطلاعات و دانش را از مسیر کتاب و مجلات برعهده دارد، اما در دنیای امروز صنعت چاپ علاوه براین موارد تأثیر بزرگ و شگرفی در تولید محصولات دارای بسته‌بندی و چرخه تولید آن‌ها را نیز به عهده دارد، هرچند که علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی تجاری صنعت چاپ نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد فارس صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان‌ + پخش آنلاین
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • انواع مهتابی ال ای دی دیواری در الکتریکی آنلاین
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود