Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:45:33 GMT

لزوم تولید دانش بومی در شهرها

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۳۴۵۲

لزوم تولید دانش بومی در شهرها

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به لزوم تولید دانش بومی و به کارگیری راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در قالب ایجاد مراکز رشد و نوآوری تاکید کرد.
به گزارش شهر به نقل از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران؛ مهدی جمالی نژاد در نشست هم اندیشی با مدیران و کارشناسان دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و روسای مراکز پژوهشی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها که با حضور محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، اسمعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه­ ریزی شهری و روستایی سازمان، و سایر روسای مراکز پژوهشی شهرها و شوراهای اسلامی شهرها برگزار شد، گفت: توجه به تحقیق و پژوهش و نقش آن در سیاست‌گذاری­ها و تصمیم­ سازی­ها و اداره مطلوب شهرها و روستاهای کشور ضرورت داشته و توجه به مسایل و چالش‌های نوظهور در مدیریت شهری و روستایی و مقابله با این چالش ها به شیوه‌های علمی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان افزود: به رغم اقدامات مناسب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مواجهه با این همه گیری، هنوز تا مدیریت و کنترل علمی آسیب‌های ناشی از این چالش فاصله داریم و لازم است مراکز پژوهشی شهرداری‌ها، راهبردهای مناسب بویژه در حوزه‌های خدمات شهری و محیط زیست را در اختیار مدیران شهری قرار دهند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با تأکید بر ضرورت آمادگی علمی و فراهم کردن بستر ورود به سده جدید، ادامه داد: از متولیان مدیریت شهری و روستایی کشور می خواهیم تا به تولید دانش بومی و به کارگیری راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در قالب ایجاد مراکز رشد و نوآوری اهتمام ورزند.
جمالی نژاد در پایان صحبت های خود، مدیران و دست­ اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی را به حضور فعال در کارگاه‌های تخصصی و مراسم اختتامیه جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی در روز چهارشنبه 26 آذرماه دعوت کرد.
دانش محوری موتور توسعه شهرها و روستاهای کشور است
در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات برنامه­ریزی شهری وروستایی سازمان، ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش، گفت: دانش محوری موتور توسعه­ی شهرها و روستاهای کشور بوده و عزم ملی برای اشتراک دانش بین شهرداری­ها و دهیاری­های سراسر کشور مهم و حیاتی است.
اسمعیل زیارتی نصرآبادی با اشاره به لزوم انجام اقدامات مشترک بین مراکز مطالعاتی شهرداری ها و شورای های شهر افزود: برگزاری مشترک جشنواره پژوهشی و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی با مرکز مطالعات شهرداری تهران، به عنوان یک تجربه موفق در هم­افزایی ظرفیت­های موجود محسوب می شود.
او ادامه داد: دنیای در حال تغییر کنونی که به عصر انفجار اطلاعات معروف است، بهره­گیری از دانش و تحقیقات در حوزه مدیریت شهری و روستایی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای در حال تغییر و روبه افزایش شهروندان ضرورت دارد.
رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: از منظر مسولیت اجتماعی، شهرداری‌های بزرگ و دارای مراکز مطالعاتی همکاری در عرصه اشتراک و انتشار داده­های تولیدی برای استفاده سایر شهرداری­ها مهم است که باید اساس و مبنای تصمیات مدیران شهری، پژوهش و مطالعه باشد.
او در پایان صحبت های خود به برنامه­ریزی مرکز مطالعات سازمان برای برگزاری نشست­های منظم و ادواری با مشارکت سایر مراکز بر برنامه­ریزی تاکید کرد.
شیوع کوئید 19 بهترین فرصت برای بازگشت شهرداری ها به ماموریت های اصلی
در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات برنامه­ریزی شهر تهران نیز گفت: با توجه به مسائل و چالش‌های ناشی از شیوع همه­گیری ویروس کرونا، این موضوع فرصتی برای بازگشت شهرداری­ها به ماموریت اصلی خود در حوزه سلامت شهری و بهداشت عمومی است.
محمد حسین بوچانی با بیان این مطلب افزود: عدم توجه به انجام پژوهش در تصمیم­گیری برای شهرها باعث بروز آسیب­های متعدد برای شهر و شهروندان می شود.
او با اشاره به تجربه شهرداری تهران در مواجهه با همه­گیری کرونا، ادامه داد: مرکز مطالعات برنامه­ریزی شهر تهران، تعداد 150 تجربه جهانی درباره بازگشایی شهر تهیه و در اختیار مدیران شهری قرار داده است.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بیان کرد: مهم‌ترین اقدامات مرکز مطالعات در دوره شیوع بیماری کرونا تالیف کتاب و گزارش های تخصصی و بازنشر تجارب جهانی و ملی مربوط به اداره شهر در دوره کرونا و تدوین شیوه­نامه‌ها و دستورالعمل‌ها درخصوص دورکاری کارکنان، دفن اموات، نگهداری فضای سبز و مدیریت پسماندها بوده است.
همچنین در این نشست محمد حسین بوچانی گزارشی از اهداف، برنامه ها، سخنرانان کلیدی، برگزاری نشست های تخصصی و انتشار ویژه نامه جشنواره با محوریت ویژه تاب آوری شهری را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهر رئیس مرکز مطالعات برنامه شهرداری ها و دهیاری شهرداری ها و دهیاری ها مدیریت شهری و روستایی برنامه ریزی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود