Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: رهاسازی بچه ماهی در تالاب‌های استان امسال بیش از دو برابر سال‌های گذشته و سهم تالاب شادگان از این میزان رهاسازی بیش از ۵۰ درصد کل استان بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مراسم نمادین رهاسازی ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی با حضور نماینده سازمان محیط زیست کشور، مدیرکل شیلات خوزستان، مدیرکل محیط زیست خوزستان، رییس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور، فرماندار شادگان و مقامات محلی در تالاب شادگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات خوزستان در این مراسم اظهار کرد: مراسم امروز کاری مشترک بین محیط زیست و شیلات در راستای بهبود وضع ذخایر آبزیان تالاب و تقویت درآمد جوامع محلی خوزستان است.

فتح اله ابوعلی افزود: این بچه ماهیان از نوع بنی با وزن ۶ گرمی بوده‌اند و به لحاظ تغذیه‌ای و زیست محیطی ارزش والایی دارند.

مدیرکل شیلات خوزستان هدف از اجرای رهاسازی بچه ماهیان را تقویت ذخایر آبزیان در تالاب شادگان اعلام کرد و نقش تالاب‌ها را در تولید آبزیان و اشتغال جوامع محلی مهم برشمرد و بیان کرد: امید است که با حفظ و حراست از منابع آبزی تالاب، تامین حقابه و جلوگیری از روش‌های صید غیرمجاز با کمک سایر دستگاه‌ها، شاهد رشد تولید در استان باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال محیط زیست تالاب شادگان رهاسازی بچه ماهی جوامع محلی شیلات ایران برنا خوزستان ذخایر آبی شیلات خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان تالاب شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است