Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:22:10 GMT

بیش از ۲ تن زغال قاچاق در مریوان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۳۷۵۴

بیش از ۲ تن زغال قاچاق در مریوان کشف شد

آزاد نامداری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از عرصه‌های جنگلی سطح شهرستان، کیسه‌های زغال قاچاق شناسایی و مشاهده شد.

وی افزود: متخلفان در جنگل‌های محدوده روستاهای گاگل، سیف علیا، دره وران و بیلو اقدام به زغالگیری از درختان جنگلی کرده بودند که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی محموله آنها کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی مریوان یادآور شد: در حین کشف و ضبط زغال قاچاق، تعداد هشت دهنه کوره زغالگیری نیز که متخلفان از آنها برای سوزاندن درختان جنگلی استفاده می‌کردند شناسایی و تخریب شد.

وی اضافه کرد:‌ با تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده متخلفین شناسایی شدند و پرونده آنها بعد از تکمیل مراحل اداری به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارسال خواهد شد.

قلع و قمع سه فقره مُوستان‌های احداثی در اراضی ملی مریوان

نامداری اظهار داشت:‌ در پی گشت زنی نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در جنگل‌های محدوده‌ی روستاهای بیلو، عصرآباد و حسن آوله تخریب بخشی از اراضی جنگلی شناسایی و مشاهده گردید.

وی گفت:‌ متخلفان اقدام به تخریب هفت هزار مترمربع جنگل و تبدیل آن به موستان کرده بودند که در اقدامی سریع و با حکم قضایی تمام موهای غرس شده قلع و قمع و بقایای مُوها نیز معدوم شد.

اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در سروآباد 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز عملیات بیولوژیک بخش مرتع در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ ۱۰۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز آلمانه و در روستای نسل با کاشت گونه های گیاهی و دارویی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود.

مسلم مرادی افزود: در اجرای این پروژه از گونه های کما، جاشیر، کاسنی، فستوکا، ختمی و آوندول در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا استفاده می شود و نوع عملیات به صورت کپه کاری و بذرکاری خواهد بود.

وی یادآور شد:‌ هدف از اجرای این طرح تقویت پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و تامین علوفه برای دام است که با مشارکت بهره برداران و جوامع محلی انجام می‌شود.

شهرستان‌های مریوان و سروآباد با جمعیت ۲۵۰ هزار نفری در غرب سنندج واقع شده و جز مناطق جنگلی استان کردستان به شمار می‌روند.

برچسب‌ها مراتع مریوان جنگل سروآباد منابع طبیعی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع مریوان جنگل سروآباد منابع طبیعی کشفیات مراتع مریوان جنگل سروآباد منابع طبیعی کشفیات اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت