Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر کویت در سخنانی در جلسه افتتاح مجلس امت این کشور از وجود چالش‌های سخت پیش رو سخن گفت و اینکه بحران‌ها به ویژه در سطح منطقه باید حل و فصل شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، مجلس امت کویت را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی طی سخنانی اعلام کرد: چالش‌های بزرگی در برابر مجلس امت کویت با توجه به شرایطی که منطقه سپری می‌کند، وجود دارد.

امیر کویت بیان کرد: وقتی برای هدر دادن و ایجاد درگیری و بحران وجود ندارد.

شیخ نواف ضمن تاکید بر ضرورت حل بحران‌ها به ویژه در سطح منطقه، تاکید کرد: زمان وقت کشی و دامن زدن به بحران‌ها و درگیری‌ها سپری شده است و زمانی دیگر برای تسویه حسابها نیست. آنچه بر دنیا و منطقه ما می‌گذرد را می‌دانید و در برابر شما چالش‌های بزرگی قرار دارد.

این در حالی است که روز گذشته شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت فرمان تشکیل کابینه جدید این کشور را صادر کرده بود. این کابینه اولین دولت زمان امیر نواف محسوب می‌شود و متشکل از 16 وزیر است که در میان آنها یک زن وجود دارد. 10 وزیر جدید در کابینه هستند که دو نفر از خاندان حاکم هستند به نامهای شیخ «حمد جابر العلی الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و شیخ «ثامر علی صباح السالم الصباح» وزیر کشور. 8 وزیر از تکنوکرات‌ها هستند.

تغییرات گسترده در ترکیب مجلس کویت/ ورود چهره‌های جدید به پارلماننخست وزیر کویت استعفا کردنخست‌وزیر جدید کویت منصوب شدامیر کویت دستور تشکیل دولت جدید را صادر کرد

پنج وزیر هم از کابینه قبلی، شامل؛ شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح» در پست وزارت خارجه، «انس الصالح» در پست معاون نخست وزیر و وزیر امور کابینه، «مبارک الحریص» وزیر امور مجلس امت، «رنا عبدالله الفارس» وزیر امور شهرداری و شیخ «باسل الصباح» وزیر بهداشت، هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیر کویت مجلس امت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • عکسی قدیمی هومن حاجی‌عبداالهی ، امیر غفارمنش و محمدرضا علیمردانی : فکر می کردند گذر زمان را حس نمی کنند!
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم