Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه موقت دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در ابتدای نشست دو روزه ژنو نسبت به توافقی درباره اهدافی ملموس برای اصلاح اقتصاد لیبی ابراز امیدواری کرد.

 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفانی ویلیامز، نماینده ویژه موقت دبیرکل طی بیانیه‌ای در نشست ژنو اظهار کرد: واقعا امیدوارم در دو روزه آینده در مورد اهداف ملموسی برای مسایل تغییر ارز، معضل چک و در کل بحران بانکی، یکپارچه‌سازی بودجه و نیز تعیین جدول زمانی مشخصی برای اقداماتی که باید جهت اجرای این تغییرات در پیش گرفته شوند، توافق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیامز در این نشست به شرکت‌کنندگان هشدار داد: زمان به نفع شما نیست، ما به اقدام سریع و با قاطعیت نیاز داریم، من روی شما حساب کردم که در دو روز آینده این گام‌های مهمی را بردارید.

در این نشست نمایندگان موسسه‌های دولتی لیبی از جمله دو شعبه بانک مرکزی لیبی که میان دو طر درگیر در این کشور تقسیم شده، وزارت دارایی، دیوان محاسبات، موسسه ملی نفت و نیز نمایندگان بانک جهانی حضور دارند. همچنین کشورهای مصر و آمریکا و اتحادیه اروپا ریاست کارگروه اقتصادی لیبی را به صورت مشترک دارند.

اواخر اکتبر گذشته یک توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در لیبی امضا شد و مذاکرات برای عبور ازسال‌های اقدامات خشن و خونبار و رسیدن به یک توافق صلح پایدار با نظارت سازمان ملل ادامه دارند.

ویلیامز در ادامه بیانیه خود گفت: نشست ژنو پس از برخی تحولات امیدوارکننده از جمله ازسرگیری تولید نفت در لیبی به شکل کامل و با تلاش گسترده موسسه ملی نفت این کشور برگزار می‌شود.

همچنین ویلیامز افزود: درآمدهایی که تاکنون موسسه ملی نفت به دست آورده با هدف پیشروی بیشتر به سوی یک ساختار اقتصادی پایدارتر حفظ می‌شوند.

طبق این بیانیه، اروپایی‌ها نیز بر لزوم ایجاد راهکاری ضامن استفاده عادلانه و شفاف از درآمدهای نفتی در این کشور که بیشترین ذخایر نفتی را در آفریقا دارد، تاکید کردند.

طبق بیانیه ویلیامز، لیبی علاوه بر مساله تقسیم درآمدهای نفتی با چالش‌های مهم دیگری از جمله متحد کردن موسسه‌های پولی این کشور مواجه است و این مساله مهمی برای تحقق اصلاحات اقتصادی مدنظر است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد