Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@20:45:06 GMT

عقبگرد نفت در پی اوج گیری نگرانی‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۴۲۲۹

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۶ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از رشد روز گذشته را از دست داد.

لندن در پی رشد چشمگیر روزانه نرخ ابتلا محدودیتهایی که رستورانها و بارها را ملزم می کند تعطیل کنند، افزایش داده است و این مسئله به تقاضا برای سوخت در کوتاه مدت لطمه می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایتالیا هم اعلام کرده که در حال بررسی وضع محدودیتهای شدیدتر در ایام تعطیلات کریسمس است. در آلمان هم اکثر فروشگاهها دستور یافته اند تا ۱۰ ژانویه تعطیل کنند که چشم انداز تسهیل محدودیتها در سال نو را کوچک کرده است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: در حالی که بازار با عرضه واکسنهای کووید ۱۹ رونق گرفته بود، مسیر به سمت عادی شدن تقاضا دشوار مانده است.

اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را ۳۵۰ هزار بشکه در روز به دلیل تاثیر ماندگار پاندمی کاهش داد اما اعلام کرد عرضه سریع واکسنها در اقتصادهای بزرگ دنیا پتانسیل رشد بالاتر از میزان پیش بینی شده را فراهم می کند.

تحلیلگران انتظار دارند گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا رشد ذخایر بنزین به میزان ۱.۶ میلیون بشکه در هفته گذشته را نشان دهد. همچنین پیش بینی کردند ذخایر سوختهای تقطیری به میزان ۴۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید نفت مناطق شیل این کشور در ژانویه حدود ۱۳۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۷.۴۴ میلیون بشکه در روز می رسد که پایینترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت از هدف حمله قرار گرفتن یک نفتکش در بندر جده عربستان سعودی که تنشها در منطقه را تشدید می کند، حمایت شدند. با این حال وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد این حادثه هیچ تاثیری روی عرضه نفت این کشور نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر بیشترین میزان بارش با ۹۱.۲ میلیمتر در رومشکان و کمترین بارش با میزان ۹ میلیمتر در سیلاخور ثبت شده است.

بهروز مرادپور افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۴۲.۴، بروجرد ۱۱.۱، کوهدشت ۵۵.۱، الیگودرز ۱۶.۵، پلدختر ۵۱.۸، دورود ۱۱، الشتر ۳۶.۴ و نورآباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین بنابر این گزارش میزان بارندگی در ازنا ۱۱.۲، ایمان آباد ۳۱.۵، سپیددشت ۴۴، ریمله ۵۸ و شول آباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تأکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد