Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:49:57 GMT

ظرفیت گردشگری دریایی؛ ناشناخته در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۴۵۸۶

ظرفیت گردشگری دریایی؛ ناشناخته در مازندران

سیدحسین علوی گفت: امروزه درﯾﺎ به‌ﻣﻨﺰﻟﻪ ﯾﮑﯽ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﻨﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ، در ﺳﺮاﺳﺮ ﺟﻬﺎن ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻓﻌﺎﻻن اﻗﺘﺼﺎدی اﻋﻢ از ﻓﻌﺎﻻن ﺑﺨﺶ ﮔﺮدﺷﮕﺮی بوده چراکه محل رشد و شکوفایی تمدن‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه آب ﺑﺮای ﺣﻔﻆ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﯿﻮﻟﻮژﯾﮑﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ اﺳﺖ، اظهار کرد: اﻧﺴﺎنﻫﺎ و ﺣﯿﻮاﻧﺎت در ﺳﯿﺎره‌ای ﺳﺎﮐﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺨﺶ ﺑﺰرﮔﯽ از آن را آب ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ‌دﻫﺪ و آن‌ها ﺑﺮای ﻟﺬت و ﺗﻔﺮﯾﺢ ﺑﻪ سفرهای درﯾﺎﯾﯽ می‌روند و در اﯾﻦ ﺳﻔﺮﻫﺎ ﺑﺎ ﺷﻨﺎ ﮐﺮدن در آب و ﯾﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻧﻮاع وﺳﺎﯾﻠﯽ ﮐﻪ در آب ﻏﻮﻃﻪوراست از آن لذت می‌برند؛ از این رو درﯾﺎﻫﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻋﻨﺼﺮ ﻣﻬﻤﯽ در ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه اﻫﻤﯿﺖ ﺳﻮاﺣﻞ و ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ آن ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی و .. آﺷﮑﺎر اﺳﺖ، تصریح کرد: ﺳﻮاﺣﻞ رودﺧﺎﻧﻪﻫﺎ از ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺷﻬﺮی ﻣﻬﻢ و ﺑﺎ ارزش ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽآﯾﻨﺪ و مسیر ﺳﺎﺣﻠﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﺴﺎسﺗﺮﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽروﻧﺪ.

عضو هیئت علمی دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد افزود: ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ دارا ﺑﻮدن اﮐﻮﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﺣﺴﺎس و ﻣﻮﻟﺪ از اﻫﻤﯿﺖ و ارزش ﺑﺎﻻی ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ داﺷﺘﻦ اﻃﻼع از رﻓﺘﺎر ﺧﻂ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﻬﺘﺮ ﺳﻮاﺣﻞ ﮐﻤﮏ ﻓﺮاواﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

این دکترای مدیریت ورزشی خاطرنشان کرد: در ﻣﯿﺎن اﻧﻮاع ﺑﻬﺮهﺑﺮداریﻫﺎ از ﺳﻮاﺣﻞ همانند ﮔﺮدﺷﮕﺮی درﯾﺎﯾﯽ که ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ و ﻗﺪﯾﻤﯽﺗﺮﯾﻦ ﺷﮑﻞﻫﺎی ﮔﺬران اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ ﻣﺮدم و ورزﺷﮑﺎران ﺑﻪﺷﻤﺎر ﻣﯽرود و ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﺧﺪﻣﺎت، ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﮔﺮدﺷﮕﺮان درﯾﺎﯾﯽ اﻓﺰوده ﻣﯽﺷﻮد.

علوی گفت: رﺷﺪ ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ ﮔﺮدﺷﮕﺮی درﯾﺎﯾﯽ  از ﯾﮏ ﺳﻮ و وﺟﻮد دﯾﮕﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ از اراﺿﯽ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺳﺎﺣﻠﯽ ازﺳﻮی دﯾﮕﺮ، ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮی روﯾﮑﺮدی ﻫﻤﻪ‌ﺟﺎﻧﺒﻪ را در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺿﺮوری ﻣﯽکند.

وی با تاکید بر اینکه گردﺷﮕﺮی درﯾﺎﯾﯽ ﺑﻪﻃﻮر ﻓﺰآﯾﻨﺪه ﻣﻮﺟﺐ رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﯽشود، افزود: از ﮐﺎرﺑﺮﻫﺎی ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ درﯾﺎ و ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺎﺣﻠﯽ در اﻏﻠﺐ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺟﻬﺎن، اﺳﺘﻔﺎده از آن ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﻧﻮﻋﯽ ﺟﺎذﺑﻪ ﺑﺮای ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮان و ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی است.

عضو هیئت علمی دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد تصریح کرد: سواحل ﺑﻪ‌ﻣﻨﺰﻟﮥ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮای ﮔﺮدﺷﮕﺮی، از ﺳﺪهﻫﺎی ﭘﯿﺶ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﺑﻮده و ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﺎﺣﻠﯽ و درﯾﺎﯾﯽ ﯾﮑﯽ از بخش‌های ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺑﻪ ﺷﻤﺎر می‌رود که به سرعت رو به گسترش است.

این دکترای مدیریت ورزشی با اشاره به اینکه دریاچه ﻣﺎزﻧﺪران (ﺧﺰر) از درﯾﺎﭼﻪ‌ﻫﺎی ﺑﺰرگ در ﺟﻬﺎن است، گفت: درﯾﺎی ﺧﺰر ﺑﺎ داﺷﺘﻦ ﺳﻮاﺣﻞ ﻣﺎﺳﻪای و ﺻﺨﺮها از ﻣﮑﺎنﻫﺎی ﭘﺮ ﺑﺎزدﯾﺪ ﺑﺮای ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و در ﻣﻮرد ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮ در ﺣﻮزه ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ ﻣﯽﺗﻮان ﮔﻔﺖ اﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎ وﺟﻮد ﻫﻤﻪ وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ و آب و ﻫﻮاﯾﯽ از ﻧﻈﺮ اﻣﮑﺎﻧﺎت ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آن ﺷﺪ.

علوی بیان کرد: ﻣﺪﯾﺮان اﺳﺘﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﺗﻬﯿﻪ و اﯾﺠﺎد اﻣﮑﺎﻧﺎت ورزﺷﯽ در ﺣﻮزه ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ را اﯾﺠﺎد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عواﻣﻞ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﮐﯿﻔﯿﺖ اﻧﻮاع رﺷﺘﻪﻫﺎی ورزش آﺑﯽ ﺟﺬاﺑﯿﺖ رﺷﺘﻪ ورزش آﺑﯽ، اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ رﺷﺘﻪ، در دﺳﺘﺮس ﺑﻮدن اﻣﮑﺎﻧﺎت ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺧﺎﺻﯽ از ورزش درﯾﺎﯾﯽ در ﯾﮏ ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮ ﮔﺮدﺷﮕﺮان، اﺟﺮای ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ورزشﻫﺎی ورزش، ﺣﻀﻮر و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺳﺘﺎرهﻫﺎ از ورزش درﯾﺎﯾﯽ و ﺣﻤﺎﯾﺖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ آن‌ها، ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﮔﺮدﺷﮕﺮان درﯾﺎﯾﯽ، ﺣﻀﻮر ﺣﺪاﮐﺜﺮی ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی داﺧﻠﯽ در ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮ ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ، ﺟﺬاﺑﯿﺖ ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ، ﻋﻼﻗﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﺑﻪ ورزش درﯾﺎﯾﯽ هستند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ورزشﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برندسازی ۱۷ محصول در حوزه صنایع دستی از نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و پنج کالا در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان محمدی _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ - تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی برای ۱۷ محصول برندسازی شده است، اظهار کرد: در همین زمینه، نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و همچنین پنج کالا در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در مازندران وجود دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در این نمایشگاه مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کرده است، گفت: در بحث زنجیره ارزش، زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از دو زنجیره ارزش مورد توجه در مازندران قرار گرفته است.

محمدی از صدور مجوز حدود ۱۹۰ موافقت اصولی در سال گذشته برای متقاضیان تأسیسات گردشگری در مازندران مطرح و بیان کرد: این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی است که به توان افزایی در این بخش یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته در استان حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با لغو روادید گروهی با روسیه و تسری آن به کشورهای دیگر، شاهد حضور شمار بیشتری از گردشگران در استان مازندران باشیم.

کد خبر 749020

دیگر خبرها

  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران