Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان در دیدار با رهبر مخالفان بلاروس در برلین از اعتراضات ضد دولت "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور این کشور حمایت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان روز گذشته با "سوتلانا تیخانوفسکایا" رهبر مخالفان دولت بلاروس در برلین دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی بعد از گفتگوی حدودا یک ساعته با رهبر مخالفان بلاروس از شهروندانی که در این کشور برای آزادی خود مبارزه می کنند حمایت کرد.

رئیس جمهور آلمان تاکید کرد: ماه هاست مردم بلاروس با شجاعت و پشتکار خواستار انتخابات آزادانه و منصفانه و پایان خشونت دولتی و سرکوبگری در این کشور هستند. آن ها به کمک ، توجه و حمایت ما نیاز دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"سوتلانا تیخانوفسکایا" در آلمان همچنین با "وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان هم دیدار و گفتگو کرده بود. وی با توجه به خشونت گسترده نیروهای پلیس در بلاروس علیه معترضان خواستار لغو تعهد و شرایط ویزا برای این کشور از طرف آلمان شده است.

وی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست موضع محتاطانه خود را کنار گذاشته و از مخالفان بلاروس حمایت کنند.

واکنش تند رئیس‌جمهور بلاروس به تحریم او و پسرش از سوی IOCبازداشت 300 نفر در اعتراضات روز یکشنبه در پایتخت بلاروس

رهبر مخالفان بلاروس بخصوص خواستار گسترش تحریم های اتحادیه اروپا علیه سیستم قدرتی "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور کشورش شد. وی با اشاره به اینکه خیلی حرف ها زده شده است گفت: اما ما به عمل نیاز داریم.

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز در این کشور در 9 آگوست (19 مرداده ماه) گرفتار بحران داخلی سختی شده است. در این انتخابات لوکاشنکو با کسب اکثریت آراء برای یک دوره 6 ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. اما اپوزیسیون بر این عقیده‌اند که در این انتخابات تقلب شده است. اتحادیه اروپا هم نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناخته است.

اپوزیسیون بلاروس، "سوتلانا تیخانوفسکایا" را پیروز واقعی این انتخابات می دانند. وی بعد از برگزاری انتخابات در کشورش به لیتوانی گریخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان بلاروس اخبار آلمان بلاروس رهبر مخالفان بلاروس رئیس جمهور آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به لزوم وحدت و همدلی میان مسئولان و نمایندگان استان گفت: پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هستیم.

ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در نخستین گفت‌وگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب، خاک، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش برای رفع مشکلات و توسعه آن گام برداریم.

استاندار لرستان توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و افزود: پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.

وی با اشاره به بازدیدهای مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد، ماشین‌سازی، پارسیلون بازدید کرده و پیگیری‌های لازم درباره وضعیت ساخت و تکمیل آنها از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.

شفقت گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: همه نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون و صرفه‌جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.

 استاندار لرستان از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درباره توسعه و پیشرفت تولید در استان به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع‌بندی نظرات در راستای رشد استان از آنها استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین