Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در راستای صیانت از انفال و منابع طبیعی ، اولین اقدام محصور نمودن آرامستان ها در یاسوج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محصور شدن و تحدید حدود آرامستانهای شمال شهر، اولین قدم برای ساماندهی آرامستانها و در عین حال حفظ اراضی ملی از تصرفات غیر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکتی جهادی که برای رفع تصرف از مقدار 12 هکتار از تنگه ی دیل در شهرستان گچساران انجام گرفت محدود نبوده و دستگاه قضایی استان با یک کار علمی و برنامه ریزی شده ، در بخش دیگری برای حفاظت از این منابع اقدام نمود. 

دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه محصور سازی آرامستان محمودآباد اظهار کرد: محصور شدن و تحدید حدود آرامستانهای شمال شهر، اولین قدم برای ساماندهی آرامستانها و در عین حال حفظ اراضی ملی از تصرفات غیر مجاز است.

مقام ارشد قضایی استان وجود آرامستان ها در شمال شهر یاسوج را تهدید کننده سلامت مردم عنوان و بیان کرد: وجود آرامستان ها در شمال شهر یاسوج ضمن ایجاد مشکل ترافیکی، هم معماری ظاهری شهر را نا زیبا می کند و هم سبب آسیب به ذخیره گاه های آب شرب و کشاورزی مردم، و در آینده تهدیدکننده ی سلامت مردم است.

وی با اشاره به این که اقدام دستگاه قضایی با حضور نهادهای متولی انفال مانند منابع طبیعی و حضور مقتدر نیروی انتظامی در سلسله اقدامات ساماندهی آرامستان ها ادامه خواهد یافت،افزود: در مراحل بعدی این حرکت جهادی، آرامستان کنار تپه نورالشهدا و پس از آن آرامستان واقع شده در پارک جنگلی و به همین ترتیب آرامستان های شمالی شهر  ساماندهی خواهند شد.

قاضی القضات دادگستری استان در ادامه گفت: مصوبات شورای پیشگیری و شورای حفظ حقوق بیت المال در سنوات گذشته بر این بوده که ضمن احترام به اموات  خود اهالی و متولیان نسبت به محصور سازی ارامستانها اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که در همین راستا درخصوص محصور نمودن آرامستان ها، جلساتی در دادگستری و استانداری برگزار، و مردم حاضر شده بودند نسبت به دیوار چینی آرامستانها جهت جلوگیری از تصرفات مازاد واگذاری اقدام نمایند، اما چنین اقدامی صورت نگرفت، بنابراین دستگاه قضایی خود مستقیماً وارد عمل شده و با نظارت میدانی بر تحدید حدود آرامستانها، زمینه صیانت از انفال را فراهم آورده و از حقوق عامه دفاع می‌کند.

در این زمینه سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت:خدا را شکر مردم ما خود، پیشتاز ساماندهی آرامستان ها هستند و در مراحل بعد، آرامستان های دیگری که در شمال شهر یاسوج، تنگه ی مهریان و غیره وجود دارند ساماندهی، و حدود آنها که توسط نهادهای متولی مشخص و تحدید حدود عملی خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درخصوص ویژگی های خاص این اقدامات اظهار داشت: پس از تحدید حدود آرامستان ها به وسیله دستگاه های بیل مکانیکی ، در جهت صیانت از انفال توسط منابع طبیعی ،گودبرداری برای کاشت درخت پشت این حدود های مشخص شده اقدام خواهد شد

حسنی در پایان  ضمن یادآوری این نکته که در استان ما به لحاظ بالا بودن مهر ، محبت و عاطفه بین اقوام و طوایف و اقوام و خویشان ، درگذشتگان از جایگاه خاص و ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند و مردم برای اموات خود احترام خاصی قائل اند افزود:به شهرداری و نهادهای متولی توصیه می نمایم هرچه سریعتر نسبت به انجام کارهای مربوط به جایگزینی آرامستان بزرگ شهر یاسوج، اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم از سردرگمی رهایی یابند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری ساماندهی آرامستان دادگستری استان صیانت از انفال آرامستان ها منابع طبیعی شهر یاسوج شمال شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها