Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:06:59 GMT

ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر همدان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۴۷۳۰

ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر همدان افزایش یافت

سید هادی حسینی‌بیدار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با ساخت یک شتابدهنده (oxylator) جدید در تصفیه‌خانه اکباتان، ظرفیت تولید آب این تصفیه‌خانه از ۳۸۰ به ۴۸۰ لیتر در ثانیه رسید.

وی اظهار داشت: طراحی و ساخت این شتابدهنده برای نخستین بار در غرب کشور به طور کامل توسط متخصصان آبفای استان همدان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است، عنوان کرد: ساخت این شتابدهنده توسط مهندسان آب و فاضلاب استان همدان دستاورد مهمی بود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دانش فنی متخصصان این شرکت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شتابدهنده (oxylator) نوعی حوضچه زلال ساز است که بخشی از عملیات تصفیه آب شرب را انجام می‌دهد که در تصفیه‌خانه اکباتان پیش از این چهار شتابدهنده فعال بود که برای افزایش ظرفیت تولید آب یک شتابدهنده دیگر به آن‌ها اضافه شد.

کل جمعیت شهری و جمعیت ۸۲۳ روستای استان همدان از آب لوله کشی بهره‌مند هستند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر است.

برچسب‌ها همدان آب و فاضلاب آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان آب و فاضلاب آب آشامیدنی همدان آب و فاضلاب آب آشامیدنی اخبار کنکور استان همدان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد