Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مذاکرات صلح افغانستان به تعویق افتاده و کابل نیز بر انتقال محل مذاکرات به افغانستان پافشاری می‌کند، خلیلزاد برای پنجمین بار در سال جاری میلادی برای رایزنی درباره صلح به پاکستان رفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به همراه ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان و شمار دیگری از مقامات ارتش این کشور دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نوشت که در این دیدار «موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله وضعیت امنیتی منطقه با اشاره ویژه به روند صلح جاری افغانستان» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیانیه افزود که باجوه از نقش فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان در صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد و اطمینان داد که «پاکستان به ایفای نقش مثبت خویش برای صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سفر خلیلزاد به پاکستان، که پنجمین سفر وی به این کشور در سال جاری میلادی است، در حالی صورت گرفته که تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان به دلیل آنچه «مشورت بیشتر درباره دستورکار» مذاکرات گفته شده، روند گفت‌وگوها را تا 16 آذر به تاخیر انداخته‌اند.

نگرانی خلیلزاد از پافشاری دولت افغانستان برای تغییر محل مذاکرات صلحپیشنهاد 8 ماده‌ای دولت افغانستان به طالباناشرف‌غنی: در هر جای افغانستان که طالبان بخواهد آماده مذاکره هستیممشاور امنیت ملی افغانستان: مذاکرات با طالبان باید در داخل کشور انجام شود

همزمان با این وقفه 20 روزه، دولت افغانستان نیز خواستار برگزاری ادامه مذاکرات در داخل خاک این کشور شده، زیرا به گفته برخی کارشناسان کابل بر این باور است که  با ادامه برگزاری مذاکرات در قطر ابتکار عمل کاملاً در اختیار آمریکا و قطر قرار دارد و دولت افغانستان ظرفیت اعمال نفوذ ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش پاکستان اخبار افغانستان ارتش پاکستان اخبار افغانستان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگ‌راه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری با بیان اینکه ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم‌مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش‌آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم می‌سازد اما راه‌های این خطه به‌ویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل‌ونقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.

کد خبر 751630

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • اقتصاد چپاولی
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد