Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، از زمان آغاز روند سازش در خاورمیانه و ذوق زدگی برخی کشورهای عرب خلیج فارس برای سازش با رژیم اشغالگر قدس، خبرها حاکی از فشار متحدان عرب پاکستان بر دولت این کشور برای عقب نشینی از جبهه ضدصهیونیستی و بررسی پیوستن به جبهه سازشگران با رژیم صهیونیستی است.

در حالی که دولت پاکستان هرگونه فشار برای به رسمیت شناختن رژیم نامشروع صهیونیستی را رد کرده و بر تعهد خود برای حمایت قاطعانه از آزادی فلسطین و تشکیل یک کشور مستقل تاکید می‌کند، رویکرد ریاض و ابوظبی در قبال اسلام‌آباد مشکوک به نظر رسیده و اینطور تعبیر می‌شود که حاکمان سازشگر درپی انتقال و حرکت مقابله جویانه علیه مواضع ضدصهیونیستی پاکستان هستند و حتی همسویی اتباع پاکستانی با مواضع دولت کشورشان نیز به دردسر جدیدی برای کشورهای میزبان این اتباع تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از توقف صدور روادید امارات برای اتباع پاکستانی، جلوگیری از اعزام نیروهای کاری به امارات و جایگزین شدن آنان با اتباع هندی؛ اکنون زمزمه‌هایی از حرکت آهسته عربستان برای پایان بخشیدن به استفاده از اتباع پاکستانی یا حتی اخراج امامان جماعت و موذن‌های پاکستانی فعال در مساجد و مراکز مذهبی در شهرهای مختلف عربستان، شنیده می‌شود.

پایگاه خبری «اورآسیا تایمز» گزارش داد: امامان جماعت پاکستانی که مواضعی همسو با دولت خود علیه اسرائیل دارند، دیگر جایی در عربستان نخواهند داشت و این تهدید وجود دارد که دولت پاکستان در واکنش به فشار حاکمان سازشگر در خلیج فارس از جمله امارات و عربستان بر دیگر کشورهای اسلامی برای پذیرش اسرائیل، نیروهای کاری خود را از این کشورها بازگرداند.

در این گزارش آمده است: امارات متحده عربی البته با چراغ سبز و حمایت سعودی‌ها، روز ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) امسال درست همزمان با سالروز استقلال پاکستان اعلام به سازش با رژیم صهیونیستی کرد و اکنون ریاض تصمیم گرفته است شهروندان سعودی را برای گماشتن در کرسی‌های امامان جماعت مساجد در مجتمع‌های تجاری و عمومی استخدام کند.

اورآسیا تایمز این تصمیم عربستان را یک اقدام مقابله جویانه دانست که به موقعیت یک میلیون پاکستانی شاغل در عربستان ضربه می‌زند. مطابق این تحلیل، مشکلات پاکستان به همین جا ختم نمی‌شود، درحالی که امارات متحده عربی نیز پیشنهاد صدور روادید کار برای ۳ پاکستانی را لغو و هند را جایگزین آن کرده است.

وزارت امور اسلامی و وزارتخانه امور شهری عربستان به تازگی تصمیم گرفته اند تا استخدام جدید امامان جماعت و موذن‌ها برای مساجد و نمازخانه‌های مجتمع‌های بزرگ تجاری و منصب‌هایی که بیشتر در آن افراد خارجی به ویژه پاکستانی‌ها حضور دارند، انجام دهد و درصدد گماشتن افراد بومی در این منصب‌ها هستند.

تارنمای خبری اورآسیا تایمز افزود: بین اسلام‌آباد و ریاض شکاف فزاینده ای وجود دارد. حتی فشار سعودی‌ها باعث شد تا عمران‌خان نخست وزیر پاکستان از شرکت در نشست سران اسلامی کوالالامپور در دسامبر سال گذشته منصرف شود اما عربستان در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی حاضر به حمایت از مواضع دولت پاکستان در بحث اختلافات شبه قاره و کشمیر نشد.

در این گزارش آمده است: طرح ولیعهد سعودی برای ارائه وام و نفت با پرداخت‌های بلندمدت برای پاکستان نیز متوقف شده و اسلام‌آباد اکنون مجبور به بازپرداخت ۱ میلیارد از ۳ میلیارد دلار وام با بهره به ریاض است.

به نظر می‌رسد سعودی‌ها از تمامی ابزار برای تحت فشار قرار دادن پاکستان به دلیل مخالفت صریح با طرح سازش در منطقه استفاده می‌کنند، رویکردی که رسانه‌های خارجی از آن به عنوان گام‌های آهسته و نهایی ریاض برای برقراری رسمی روابط با تل آویو تعبیر می‌کنند.

اورآسیا تایمز نوشت: دستور کار اسرائیل نه تنها تامین تجهیزات دفاعی-امنیتی برای تشکیلات سلطنتی عربستان است، بلکه اطمینان از خود به عنوان جایگزینی برای پاکستان است.

به ظاهر سعودی‌ها اخراج نیروهای خارجی و بومی‌سازی نیروی کار این کشور را کاهش نرخ فزاینده بیکاری بهانه کرده‌اند اما نگرانی واقعی این است که ریاض در صورت سازش با تل آویو، ممکن است با واکنش تند محافل مذهبی و اسلامی در مکه، مدینه و سایر شهرهای عربستان جایی که اتباع پاکستانی فعالیت دارند، مواجه شود. به همین دلیل اقدامات اخیر با هدف دفع هرگونه واکنش احتمالی در درون کشور ارزیابی می‌شود.

به نظر می‌رسد گام‌های تخریبی حاکمان عربی در منطقه برای سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی و مجریان این طرح به استخوانی در گلوی آنان تبدیل شده است. سازشگران هرچند از روابط با دشمن صهیونیستی ذوق زده هستند اما هرلحظه نسبت به تشدید واکنش ملت‌های بیدار مسلمان در منطقه از جمله حامیان آزادی بیت المقدس علیه حاکمان سازشگر در رعب و وحشت بسر می‌برند.

عمران‌خان اواسط آبانماه گذشته طی مصاحبه با شبکه پاکستانی "جی‌ان‌ان" درخصوص رویکرد اسلام‌آباد در رابطه با برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی پاکستان علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به این پرسش که آیا اسلام‌آباد تحت فشار کشورهای غیرمسلمان و یا برخی کشورهای مسلمان عرب (اشاره به حاکمان عربی سازشگر با تل‌آویو و برخی دیگر که روابط نزدیک با پاکستان دارند) قرار دارد؟، این موضوع را انکار نکرد و به صورت تلویحی گفت بعضی از حرف‌ها قابل بیان نیست و باید از آن گذشت، ما با برخی از این کشورها روابط خوبی داریم و نمی‌خواهیم باعث ناراحتی آنان شویم.

وی افزود: زمانی که پاکستان روی پای خود بایستد و مستقل شود، آن وقت می‌توان به این پرسش (که چه کشورهایی پاکستان را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می‌دهند) پاسخ داد. 

برچسب‌ها پاکستان عربستان سعودی امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عربستان سعودی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی پاکستان عربستان سعودی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی اتباع پاکستانی اورآسیا تایمز امامان جماعت اسلام آباد سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی