Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:15:59 GMT

واردات زینک با ارز آزاد به ارزش ۱۱۰ هزار یورو

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۲۹۰

واردات زینک با ارز آزاد به ارزش ۱۱۰ هزار یورو

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران از واردات زینک آزاد به ارزش ۱۱۰ هزار یورو به کشور خبر داد و گفت: محموله‌های دیگری نیز در راه است. - اخبار فرهنگی -

غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از واردات سه کانتینر زینک برای اعضای شرکت تعاونی خبر داد و گفت:‌ این زینک‌ها با ارز آزاد خریداری شده و هم‌اکنون در انبار گکرم در شهر ری است،‌ فردا تحویل شرکت تعاونی می‌شود و ما نرخ‌گذاری را شروع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ دو پروفروم دیگر نیز برای واردات زینک به تایید بانک مرکزی رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال یکی از محموله‌ها به تهران برسد. خرید ارز پروفرم دیگر نیز تا هفته آینده توسط تعاونی انجام می‌شود تا اوایل سال آینده این زینک‌ها نیز وارد شود.

 شجاع با اشاره به ثابت ماندن قیمت ارز در بازار گفت:  به دلیل تعطیلی و عدم فعالیت برخی چاپخانه‌ها و حجم اندک سفارش‌ها چاپی در ماه‌های اخیر تقاضا در بازار کاغذ و زینک کاهش یافته و ثبات در قیمت زینک و حتی کاهش در قیمت کاغذ مشاهده شده است. اما این نباید موجب شود که از واردات زینک غافل شویم. 

تبعات خروج زینک از ارز نیمایی در بازار/ شمارگان مطبوعات افت می‌کندچرا باید ارز دارو را به واردات زینک و کاغذ اختصاص داد؟/ سرنوشت نامعلوم کاغذهای دولتیکارگروه کاغذ اختصاص یک‌هشتادم ارز کاغذ به واردات زینک را بلامانع دانست

 وی با اشاره به اینکه این سه محموله برای اعضای شرکت تعاونی است، اضافه کرد: توان مالی آن به اندازه‌ای نیست که بتوانیم همه بازار را پوشش دهیم. قطعاً واردکنندگان دیگری نیز اقدام به واردات زینک خواهند کرد تا در بازار دچار کمبود نشویم.

 شجاع با اشاره به نوع زینکی که وارد شده است،‌ گفت:‌ زینکی که ما وارد کردیم از بهترین  جنس موجود در بازار است که برای اروپا و امریکا صادر می‌شود. ما نیز زینک را از چین وارد می‌کنیم و تاکنون همه اعضا از کیفیت زینک وارده راضی بوده‌اند. 

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات صنعت چاپ قیمت ارز واردات صنعت چاپ قیمت ارز واردات زینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

واردات سازهای موسیقی که از سال ۱۴۰۰ ممنوع شده، باز هم در حال بررسی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازهای موسیقی از سال 1397 در بین کالاهای دسته چهارم قرار گرفتند و از سال 1400 و به علت ارزبر بودن، واردات‌شان ممنوع شد.

واردات یازده کانتینر ساز در سال 1400 و البته توقیف آنها در گمرک هنوز از یادها نرفته است. در آن سال، واردکنندگان ساز که منافع بسیاری در این کار داشتند، بسیار تلاش کردند تا واردات ساز را یا حداقل آزادسازیِ یازده کانتینر سازِ توقیف شده در گمرک را عملی کنند؛ و البته در نهایت نتوانستند.

این درحالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته نامه‌نگاری‌های زیادی با وزارت صمت داشته تا دیدگاه‌ها و مواضع خود را درباره واردات ساز بیان کند و نباید فراموش کنیم که  وزارت فرهنگ درباره واردات یا عدم واردات ساز، تصمیم‌گیرنده نیست و فقط می‌تواند نظر خود را به وزارت صمت اعلام کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزارت فرهنگ موضع سختگیرانه‌ای نسبت به واردات ساز ندارد.

حالا خبر رسیده که تصمیم گیری درباره واردات یا عدم واردات ساز باز هم در حال بررسی است.

واردات ساز به طور کامل مربوط به سازهای غربی است. این سازها در بازار بسیار گران و معمولاً موردِ استقبال قشرِ لاکچری نشینِ جامعه هستند.

واردکنندگان ساز بیش از هر چیزی به واردات ویلن و پیانو علاقه دارند که قیمتی گزاف دارد و سود بسیاری هم نصیب واردکنندگان می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟