Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@02:12:05 GMT

انتشار سریال قورباغه با دستور قضایی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۴۷۱

انتشار سریال قورباغه با دستور قضایی متوقف شد

انتشار مجموعه «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که قرار بود از طریق نماوا توزیع شود، با دستور قضایی متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کش و قوس های فراوان چندی پیش اعلام شد که سرانجام مجموعه «قورباغه» به کارگردانی «هومن سیدی» پس از بارها تعویق در انتشار 24 آذرماه توزیع خواهد شد.

قول و قرارها هم برای ساعت 20 گذاشته شد و نماوا به مخاطبان خود این وعده  را داد که بالاخره «قورباغه» در این ساعت و تاریخ منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی همراه اول نیز حدود ساعت 19:30 با ارسال پیامک اعلام کرد که مخاطبان می توانند این سریال را ساعت 20 از طریق اپلیکیشن روبیکا تماشا کنند.

اما درست دقایقی مانده به ساعت 20، نماوا پوستر جدیدی از سریال منتشر کرده و توزیع آن را به ساعت 22 موکول کرد.

ولی درست دقایقی بعد این اطلاعیه از سوی نماوا منتشر شد:

با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال علی‌رغم صدور پروانه نمایش از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، اخذ مجوز از «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)»، دریافت تایید از «موسسه ناجی هنر»، فعلا به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت ) متوقف شده است.

سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی، تهیه‌کنندگی علی اسد‌زاده و سرمایه‌گذاری نماوا تولید شده است.

نماوا به منظور تامین نظرات مراجع قانونی کشور تا کنون تمام تلاش خود را به کار گرفته و مصرانه به دنبال تعیین وضعیت پخش سریال قورباغه است. زمان دقیق پخش سریال اعلام خواهد شد.

چندی پیش اعلام شده بود که این سریال به دلیل استفاده بیش از اندازه از تصاویر خشونت آمیز و نمایش استعمال مواد مخدر، بناست با رده سنی +18 توزیع شود.

بازداشت محمد امامی برای پرونده فساد اقتصادی‌اش در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان منجر به توقیف این سریال شده است. این درحالی است که شرکتی که او در آن سرمایه‌گذاری می‌کرد -یا به‌نوعی رئیس هیئت‌مدیره‌اش بود- با مدیرعاملی علی اسد‌زاده همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و سریال قورباغه هم با سرمایه همین شرکت تولید شده است.

سیدی در این اثر که اولین سریال او در شبکه نمایش خانگی به حساب می آید، از نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینى، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان در کنار چهره های جدید استفاده کرده است.

این مجموعه داستانی درام و اجتماعی دارد، داستان این سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد. در خلاصه داستان این سریال آمده‌است: من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت سریال‌های الف ویژه اظهار‌کرد: دو مجموعه تلویزیونی «الف ویژه» فاخر سلمان فارسی و موسی‌(ع) در دست تولید است‌؛ هر دو مجموعه نمایشی با برنامه‌ریزی منظم، مراحل مختلف آنها در حال پیشرفت است.وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی‌(ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعه‌های نمایشی که تا‌کنون تولید شده، متفاوت است و براساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است. 
  روند سنتی تولید سریال‌های تاریخی تغییرکرد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی‌(ع) وسلمان فارسی براساس زیرساخت‌ها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا قرار گیرند.به نظر می‌رسد تولید مجموعه‌های فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد، هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد‌؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار داده‌ایم. وی ادامه داد: درحال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی درخاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامه‌ریزی که پیش‌بینی شده در حال پیشروی است و شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامه‌سازی در شهرک غزالی صداوسیما هستیم.به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در سه فصل ساخته می‌شود؛ فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از این‌که فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیش‌تولید فصل حجاز آغاز می‌شود. جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فارسی یادآور شد: عموما لوکیشن‌هایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و سازهای ماندگاری است که برای همه مجموعه‌های تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است. 
 
صداوسیما سریال‌های نمایش خانگی تراز را خریداری می‌کند
وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریال‌های نمایش خانگی ازسوی صداوسیما و پخش در شبکه‌های سیما اظهار‌کرد: اگر در تولید مجموعه‌های نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیه‌کننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامه‌ای تولید شود، هم حمایت ‌ و هم خریداری می‌کنیم اما فعلا به مورد مشخصی نمی‌توانم اشاره‌کنم. 
 
سیاست صداوسیما، فصول بعدی‌سازی سریال‌های موفق است
رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریال‌های پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی از پایه‌های اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دوم‌سازی است به این معنا که اگر مجموعه‌هایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریال‌ها به‌عنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرند و فصول بعدی آنها تلاش می‌شود ساخته شود‌؛ البته در هر موضوعی فصل‌های جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود. وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان می‌دهد از برندهای مهم حمایت کرده و برای ساخت فصل‌های بعدی آنها اقدام کرده است؛ مثلا زیرخاکی و «نون‌خ» بخشی از آنهاست‌. درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح داده‌ام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه می‌یابد و هر مجموعه‌ای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آنها در دستور‌ کار است. 

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است