Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین رویداد ریورس پیچ با اشاره به قراردادهای سنگین فراوان در صنعت فولاد مبارکه مطرح شد که بیش از ۱ میلیارد یورو قرارداد ارزی و مبالغ قابل توجهی قرارداد ریالی منعقد شده است که این حجم از قراردادها نیازمند دیجیتالی شدن و هوشمندسازی است.

به گزارش ایسنا، دکتر سراییان، مدیر عامل شرکت ایریسا در دومین رویداد از سلسله رویدادهای ۳S که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دیجیتالی شدن مسیری بی‌برگشت و شرط بقا برای همه صنایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که باید به دنبال هوشمندسازی سیستم از فناوری نوظهور در جهت ارتقاء و بهبود زنجیره ارزش هوشمند تا تولید محصولات و فرآیندهای انجام کار استفاده شود، گفت: چشم‌انداز طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه هوشمندی در کلاس جهانی است.

سراییان با تأکید بر ضرورت رصد همه فعالیت‌ها با مرجع و رفرنس بین‌المللی، ادامه داد: بر این اساس باید به ۱۱ شاخص از جمله بهره‌وری، کاهش هزینه و انباشت تولید و ... دست یابیم.

وی با اشاره به تعریف جایگاهی تحت‌عنوان شبکه جهانی فانوس دریایی توسط مجتمع جهانی اقتصاد، گفت: در انقلاب چهارم صنعتی هدف پیوستن به این شبکه جهانی است. تا سال ۲۰۲۰ میلادی هم ۴ شرکت در جهان وارد این باشگاه شدند.

سراییان با بیان این‌که در نخستین رویداد از ۵۸ پروپوزال حدود ۴۴ عدد در پیش ارزیابی اولیه تأیید شدند، افزود: امید می‌رود در ریورس پیچ دوم وارد فاز عقد قرارداد و اجرایی شویم.

وی با بیان این‌که هدف از این رویداد تأمین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران است، در ادامه خاطرنشان کرد: برای این رویداد برند ۳S انتخاب شده است.

سراییان با بیان این‌که تجارب حاصل از این رویداد قابل تکثیر در دیگر صنایع است، افزود: متصل کردن محصولات و تجهیزات در فولاد مبارکه، خودران کردن وسایل نقلیه صنعتی، پیاده‌سازی امنیت سایبری در فولاد مبارکه، استقرار مدیریت خدمات مبتنی بر چارچوب ITIL۴  در فولاد مبارکه و دیجیتال و هوشمند کردن فرآیند عقد قرارداد تا بهره‌گیری از فناوری ۵ چالشی است که بحث و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: انتقال فناوری و مالکیت فکری، حمایت مالی در تولید و توسعه محصول، پیش خرید محصول و سرمایه‌گذاری از مدل‌های اصلی همکاری به‌شمار می‌آید.

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان هم با بیان این‌که سال گذشته از لحاظ فرآیند تولید به کفایت مورد نظر رسیده‌ایم، گفت: قرار گرفتن در مسیر دیجیتال راه دشواری است که در این مسیر با چالش‌هایی روبرو هستیم.

وی با بیان این‌که ما چالش‌ها را با همراهی دوستان برطرف می‌کنیم، ادامه داد: در این مسیر از همه دانش و پتانسیل‌ها استفاده می‌شود، از این‌رو از همراهی افراد صاحب ایده و خلاقیت استقبال می‌کنیم.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به استقبال خوب شرکت‌ها پس از رویداد نخست، گفت: این مسیر سخت با حضور دوستان و اساتید دانشگاه تهران به راحتی طی می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت فولاد فولاد مبارکه فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت