Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:14:18 GMT

کسادی بازار یلدا در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۴۸۹

کسادی بازار یلدا در همدان

ایسنا/همدان پنج روز مانده به یلدا و بازار همدان ذوق یلدایی ندارد، آجیل فروشان همدان فقط چند مشتری دارند و مثل سابق بی رونق هستند، بازار سرگذر و سبزه‌میدان هم که گرچه کالاهای اساسی مردم را عرضه می‌کنند خلوت‌تر از قبل به نظر می رسند.

امسال شیوع ویروس کرونا از یک طرف و افزایش قیمت‌ها رونق را از کسب‌وکارهای زیادی گرفته به طوریکه این روزها که فقط و فقط پنج روز مانده به یلدا بازار همدان جنب و جوش گذشته را شاهد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر فروشندگان در جلوی مغازه ایستاده به امید اینکه مشتری برای خرید به داخل برود اما انگار کسی در این شرایط خیال خرید ندارد. مردم این روزها فقط به فکر این هستند تا نیاز روزانه شان را تأمین کنند و همین که بتوانند مرغ و گوشت و میوه با قیمت مناسب پیدا کنند و بخرند راضی شده و به خانه برمی‌گردند.

امسال قیمت میوه‌های پاییزی به قدری بالاست که خانواده‌های زیادی توان خرید ندارند، قیمت آجیل و خشکبار که دیگر جای خود دارد.

بازار میوه‌وتره بار رونق ندارد

رئیس اتحادیه میوه‌وتره بار همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کسادی بازار میوه‌وتره بار در روزهای نزدیک به شب یلدا، اظهار کرد: با توجه به کسادی بازار انتظار کاهش قیمت را داریم.

رضا البرزی با بیان اینکه به علت برگزاری مجازی شب یلدا توسط مردم، بازار رونقی ندارد، گفت: در حال حاضر با کسادی بازار مواجه هستیم و مردم به اندازه مصرف روزانه خرید می‌کنند بنابراین با توجه به کسادی بازار انتظار کاهش قیمت را داریم.

وی از اجرای طرح بازرسی مشترک اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت خبر داد و تصریح کرد: این طرح تا یک روز بعد از شب یلدا نیز انجام می‌شود و با هر گونه تخلف برخورد صورت می گیرد و در این مدت تخلفاتی گزارش شده که بیشترین تخلف نصب اتیکت بوده است.

رئیس اتحادیه میوه‌وتره بار همدان با تأکید بر اینکه کمبود میوه نداریم، یادآور شد: هندوانه در بازار بسیار اشباع شده و قیمت آن ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و در حال حاضر ۲۵۰۰ تومان هم فروخته می‌شود و شاید به ۲۰۰۰ تومان برسد.

گرانفروشی بیش از ۵۰ میوه‌فروش همدانی

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از گرانفروشی بیش از ۵۰ میوه فروش در همدان خبر دادو گفت: در دو هفته اخیر بیش از ۵۰ میوه‌فروشی به علت گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

داریوش صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نظارت ویژه بر بازار شب یلدا، اظهار کرد: از ۲۶ آذر تا یکم دی ماه طرح نظارت ویژه شب یلدا در استان اجرایی خواهد شد و تمامی صنوف به‌صورت صبح و بعدازظهر بازرسی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت میوه از مبدأ رصد می‌شود، تصریح کرد: فروشندگان میوه و تره‌بار براساس فاکتورهای میدان بار فقط مجازند ۱۵ تا ۳۰ درصد بسته به نوع میوه و تره‌بار به قیمت فاکتور اضافه کنند.

صفاری با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت به‌صورت محسوس و نامحسوس در مغازه‌ها حضور یافته و وضعیت بازار را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر بیش از ۵۰ میوه فروشی به علت گرانفروشی به تعزیرات معرفی شدند.

این مقام مسئول درباره قیمت هندوانه شب یلدا نیز گفت: هیچ گونه کمبودی از نظر هندوانه وجود ندارد و به زودی قیمت نهایی هندوانه شب یلدا در جلسه‌ای که با اتحادیه خواهیم داشت، مشخص می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه قیمت شیرینی و آجیل مصوب است، یادآور شد: شیرینی و آجیل قیمت مصوب دارد و با هرگونه گرانفروشی برخورد می‌شود.

کسادی بازار قنادان و آجیل فروشان

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از کسادی این بازار سخن به میان آورد و مطرح کرد: در حال حاضر بازار همدان خبری از جنب و جوش یلدایی نیست، شاید یک واحد شلوغ باشد اما در کل واحدهای آجیل و خشکبار خلوت هستند.

محمد ارغوان درباره قیمت آجیل و خشکبار نیز خاطرنشان کرد: به علت مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا آجیل و خشکبار نه تنهایی افزایش قیمت نداشته بلکه با کاهش قیمت هم روبرو بوده است.

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر اقتصاد خانواده‌ها، تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا کار و کاسبی‌ها کساد شده و مردم کم‌وبیش خرید می‌کنند که امیدواریم چند روز باقی مانده به یلدا بازار راه بیفتد.

ارغوان با تأکید بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی در حین خرید، بیان کرد: مردم برای خریدهای شب یلدا زودتر اقدام کنند و خرید را به روزهای پایانی موکول نکنند تا از ازدحام جلوگیری شده و مانع انتقال ویروس شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شب یلدا قیمت میوه و تره بار استانی اقتصادی یلدای مجازی گراني صنعت معدن و تجارت تعزيرات حكومتي آجیل بیش از ۵۰ میوه میوه وتره بار آجیل و خشکبار کسادی بازار شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید