Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:47:08 GMT

نایب رئیس مجلس: رئیس جمهور نباید به مجلس توهین کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۶۱۵

نایب رئیس مجلس: رئیس جمهور نباید به مجلس توهین کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طی تذکری اظهار داشت: آقای رییس جمهور در چند سخنرانی اخیر این موضوع را مطرح کرده که دولت فقط از من دستور گرفته و تبعیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحبتی دیگر هم بیان کرده قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مضر است. این توهین بزرگی به مجلس است.

وی افزود: وقتی ۲۹۰ نماینده قانون تصویب می‌کنند و بعد از آن شورای نگهبان آن را تایید می‌کند استفاده از کلمه مضر توسط رییس جمهور بدان معناست که ایشان همه فکر و نگاه و کار مجلس شورای اسلامی را خلاف و نسنجیده می‌داند، لازم است در این مواقع رییس مجلس بی‌تفاوت نبوده و از رییس جمهور بپرسند که چرا رییس جمهور این صحبت‌ها را بیان می‌کنند؟

صباغیان عنوان کرد: ضمن این‌که باید احترام رییس جمهور را نگه داریم اینگونه مواضع، مجلس شورای اسلامی را نزد افکار عمومی بسیار تضعیف می‌کند و تصمیماتش را کارشناسی شده نمی‌بیند.

در ادامه علی نیکزاد رییس جلسه در پاسخ به تذکر صباغیان عنوان کرد: شاید مجلس شورای اسلامی نمی‌خواهد وارد حاشیه شود اما کسی که این صحبت‌ها را بیان می‌کند، حقوق‌دان است و نباید از این الفاظ استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس رئیس جمهور شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد