Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:41:23 GMT

هاشمی: صد هزار قطعه باغ تهران از بین رفته‌است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۹۶۴

هاشمی: صد هزار قطعه باغ تهران از بین رفته‌است

به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز سه شنبه پس از دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرونده باغات شورای شهر و اختلاف نظر اعضای شورای شهر با یکدیگر بر سر این پرونده ها، اظهار داشت: بررسی پرونده باغات در صحن علنی شورای شهر، یکی از نشانه‌های شفافیت شورای پنجم است چرا که در گذشته پرونده باغات در جلسات غیر علنی بررسی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع فضای سبز تهران از اهمیت برخوردار است و در طول ۶۰ سال گذشته صد هزار پارسل باغی تهران از بین رفته است، گفت: این عدد اغراق آمیز نیست و باید حساسیت بر روی موضوع باغات در تهران بالا باشد.

هاشمی ادامه داد: هر چند تعداد زیادی بوستان به تهران اضافه شده است، اما، ۳۰ هزار درخت در گذشته در تهران قطع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته در شهر تهران اداره کل باغات داشتیم، عنوان کرد: اکنون اداره کل باغات نداریم و اداره کل فضای سبز و بوستان‌ها در شهر تهران فعال است.

 به گفته وی، پیش از این باغات تهران با استفاده از آب قنات ها آبیاری میشد و باغات حق آب داشتند اما اکنون از آب شهری به جای آب قنات استفاده می‌کنند و دیگر موضوع حق آبه مطرح نیست و صاحبان باغات به درختان توجهی ندارند و اجازه میدهند که درختان خشک شود.

هاشمی تاکید کرد: اهمیت باغات در شهر تهران به حدی است که می توان به موضوع باغات به طور ویژه رسیدگی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۰ هزار پرونده ملکی درخواست ساخت می‌کنند و از آن تعداد حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرونده به شورای شهر اجرا می‌شود، گفت: دلیل این موضوع این است که می‌خواهیم به طور دقیق بررسی کنیم و پاسخ دهیم.

وی گفت: گاهی در بررسی پرونده ها بین اعضا سوء تفاهم پیش می آید و گاهی به دو ملک مشابه، رای متفاوت داده می‌شود اما این موضوعات برای بررسی دقیق پرونده‌های باغات است.

برچسب‌ها كميسيون باغات شهر تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كميسيون باغات شهر تهران محسن هاشمی كميسيون باغات شهر تهران محسن هاشمی اخبار کنکور شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را رویت و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداختند و موفق به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق شدند.

سردار هاشمی فر ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 749455

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲