Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:20:26 GMT

کیتهای تشخیص سریع کرونا،ضریب خطای بسیار پایین دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۰۷۰

کیتهای تشخیص سریع کرونا،ضریب خطای بسیار پایین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر سید کاظم فرهمند با تاکید بر اینکه این کیتها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کمک به تشخیص بهنگام و سریع بیماران مبتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در اختیار مراکز بهداشتی قرار گرفته‌اند اظهار کرد: این نوع کیت آزمایش طبی که پاسخ آن تحت هیچ شرایطی کاذب نیست تولید داخل ایران است لذا محدودیتی در حجم تولید آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در اختیار  این دانشگاه قرار گرفته است خاطر نشان کرد: قرار است در مراحل بعدی توزیع کیت تشخیص طبی سریع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، شمار کیتهای تخصیص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد بیشتر باشد.

قائم‌ مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کیت تشخیص طبی سریع ویروس کرونا بخاطر همین ویژگیها اغلب در تشخیص وضعیت اطرافیان یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در محیط خانواده استفاده می‌ شود.

وی گفت: در صورت ابتلای یکی از افراد خانواده به ویروس کرونا، احتمال اینکه سایر افراد خانواده نیز به این بیماری مبتلا شوند افزایش می‌یابد لذا استفاده از کیت تشخیص طبی سریع ویروس نه تنها در شروع بهنگام رسیدگی به بیماران کووید ۱۹ و تلاش برای بهبود آنها نقشی مهم و حیاتی دارد بلکه کمکی موثر به دیگر اعضای خانواده برای شروع بهنگام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از انتقال ویروس است.

قائم‌مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این نوع کیت تشخیص طبی در اختیار مراکز تجمعی خاص مانند پادگان های نظامی و سربازخانه، مدارس و مراکز نگهداری سالمندان نیز قرار گرفته و مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد.

وی همچنین "تشخیص به موقع، شروع بهنگام روند درمان و تقویت دستگاه ایمنی بدن" را سه عامل مهم برای بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تثبیت شرایط آنها برشمرد.

انتهای پیام/70039

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کیت تشخیص طبی ویروس کرونا سریع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این حادثه ساعت عصر امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل_چ (ع) کاشمر منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!