Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، عاملان کره شمالی دائما در تلاش هستند تا سرورهای آمریکا را هک کنند و اطلاعات محرمانه را بدست آورند و می‌توان گفت که در زمینه امنیت سایبری کره شمالی و چین تهدید جدی‌تری نسبت به روسیه برای آمریکا محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی "برایتبارت نیوز" گفت: این یک نبرد و تلاش مداوم برای حفظ امنیت سیستم‌هایمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا با تهدیدات مشابهی از سوی عاملان روسی و چینی نیز مواجه است.

پمپئو اظهار داشت: نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم جز اینکه روس‌ها نیز دائما در تلاشند تا سرورهای آمریکا نه تنها سرورهای مربوط به آژانس‌های دولتی بلکه سرورهای مربوط به تمامی کسب و کارها را هک کنند. ما حتی شاهد تلاش‌های جدی‌تر و بزرگ‌تر در این زمینه از سوی حزب کمونیست چین و کره شمالی هستیم.

>>> بیشتر بخوانید:
حمله سایبری به وزارت امنیت داخلی آمریکا/دستور توقف فوری استفاده از نرم‌افزار هک شده وزارت خزانه‌داری آمریکا

وی تاکید کرد: اطمینان دارم که دولت آمریکا اطلاعات محرمانه ما را از دستان این عاملان بد حفظ خواهد کرد.

آمریکا تنها امسال چندین هشدار علیه فعالیت‌های هکرهای کره شمالی منتشر کرد که اکثر تلاش‌های آنها بانک‌ها یا شبکه‌های مالی بین‌المللی را برای سرقت پول هدف گرفته بود.

"جان دیمرز"، معاون دادستان کل امریکا در امور امنیت ملی پیش‌تر گفته بود، تلاش‌های کره شمالی برای سرقت پول از طریق هک کردن این کشور را از دیگر کشورها همچون چین و روسیه "منحصر به فرد" می‌سازد.

وی افزود: این اقدام رفتاری نیست که ما تنها از سوی چین یا روسیه شاهد آن باشیم. کره شمالی در این زمینه منحصر به فرد است.

گفته می‌شود که پیونگ‌یانگ بیش از ۶۰۰۰ هکر آموزش‌دیده دارد که اکثر آنها در کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه مستقر هستند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟